Az eSzemélyi igazolványról

 

Az EESZT szolgáltatásainak használata komoly biztonsági előírások mentén valósulhat meg, melynek szerves része a tárolóelemmel rendelkező eSzemélyi igazolvánnyal történő authentikáció a Térbe történő belépés megkezdése során.  Az alábbiakban áttekintheti az EESZT használatához szükséges eSzemélyi igazolvány használatához kapcsolódó teendőket.
 

                         

1. eSzemélyi igazolvány IGÉNYLÉS

 

Az eSzemélyi igazolvány elengedhetetlen a rendszert használó orvosok, egészségügyi dolgozók és gyógyszerészek számára az EESZT-be történő belépéshez!

Amennyiben még nem rendelkezik eSzemélyi igazolvánnyal, kérjük az igényléshez keresse fel az Önhöz legközelebb eső Kormányablakot:

Kormányablakok nyitva tartásáért kattintson ide: 

Az EESZT-ben történő azonosításhoz nincs szükség sem az elektronikus aláírás sem az ujjlenyomat funkciókra.

 

2. Az eSzemélyi igazolvány AKTIVÁLÁSA

Az e-Személyi igazolvány funkciói közül az EESZT használatához csupán az Elektronikus azonosítás funkció szükséges. Tájékoztatjuk, hogy az eSzemélyi igazolványhoz igényelhező Elektronikus aláírás funkció nem szükséges az EESZT használatához, amennyiben rendelkezik ilyen funkcióval is, az Elektronikus azonosítás funkció működését nem befolyásolja.

 

Az e-Személyi igazolványt az Elektronikus azonosítás funkció használatához aktiválni szükséges. Az aktiválás két módon lehetséges:

 

• Bármely okmányirodában vagy kormányablakban személyesen az ügyintéző segítségével

• Megfelelő kártyaolvasó eszközzel, az eSzemélyi Kliens letöltését és telepítését követően bármikor aktiválhatja okmányát.

 

Az eSzemélyi aktiválása az okmány átvételekor kapott Személyazonosító igazolvány kód kártyán található aktiváló PIN kód felhasználásával lehetséges. Az aktiválás során az okmány kezdeti 5 számból álló aktiváló PIN kódját szükséges az eSzemélyi igazolvány használatakor használatos 6 számjegyből álló PIN kódra módosítani.

A személyazonosító igazolványhoz tartozó PIN kód aktiválása nincs határidőhöz kötve, az okmány érvényességi idején belül az aktiváló PIN kód birtokában bármikor elvégezhető.

 

Az eSzemélyi igazolványhoz kapcsolódó kódokról bővebben ITT olvashat: 

3. eSzemélyi olvasó BESZERZÉS egészségügyi intézményeknek

Kérjük, gondoskodjanak róla, hogy az Intézményükben minden EESZT-használatra jogosult egészségügyi alkalmazott rendelkezzen eSzemélyi igazolvánnyal, és minden betegadatot kezelő munkaállomáshoz kapcsolódjon eSzemélyi olvasó!

 

A Belügyminisztérium által műszakilag és alkalmazhatóság

szempontjából bevizsgált kártyaolvasókról

az alábbi képre kattintva talál bővebb információkat:

4. eSzemélyi Kliens TELEPÍTÉSE

Az eSzemélyi Kliens telepítése és használata szükséges ahhoz, hogy az eSzemélyi igazolvány használható legyen, mint autentikációs eszköz.

 

Az eSzemélyi Kliens és telepítésének módja az eszemelyi.hu oldalon található:

https://eszemelyi.hu/kartyaolvaso/kartyaolvaso_alkalmazas

 

 

Tájékoztató az eSzemélyi igazolványokon található CVCA tanúsítvány frissítéséről

Az IdomSoft Zrt. tájékoztatása alapján az alábbi tájékoztatást adjuk a frissítési folyamathoz kapcsolódóan:

2018. december 12-től minden eSzemélyi igazolványon egy alkalommal végre kell hajtani a CVCA tanúsítvány frissítését annak érdekében, hogy az azonosítási funkció működjön.

Az eSzemélyi kliens automatikusan felismeri a lejárt tanúsítvánnyal rendelkező igazolványokat, és végigkíséri Önöket a frissítési folyamaton, mely az alábbi képre kattintva érhető el. 

2018. december 12. után kizárólag frissített tanúsítvánnyal rendelkező igazolványokkal működik az azonosítás, az EESZT-be történő belépés valamint az eRecept kiváltáshoz kapcsolódó eSzemélyiből történő TAJ-kiolvasás is csak így lesz lehetséges!

A frissítés gördülékeny lebonyolítása érdekében javasoljuk, hogy 2018. december 12-én a szokásos időpontnál korábban kezdjék meg a bejelentkezést az EESZT rendszerébe, és futtassák le a kártyákon a frissítési folyamatot.

 

Az eSzemélyiből történő TAJ-kiolvasáshoz szükséges patikai azonosítást követően ugyanazt a frissítési folyamatot kell végrehajtani az állampolgárok igazolványain, mint az EESZT-be történő belépés során a patikai dolgozók esetében. Tekintettel arra, hogy az eSzemélyi olvasóval nem rendelkező állampolgároknak nincsen lehetőségük a CVCA tanúsítvány frissítésére kérjük, hogy támogassák munkánkat a frissítés patikákban történő lefuttatásával az eReceptek eSzemélyivel történő kiváltása során.

 

Kérdés esetén, kérjük, konzultáljon intézményi informatikusával, vagy keresse az ESZFK Ügyfélszolgálat munkatársait munkaidőben a +36 1 920 1050 -es telefonszámon, vagy a helpdesk@eszfk.hu email címen!

 

Az IdomSoft Zrt. részletes tájékoztatóját a CVCA frissítéshez kapcsolódó képernyőképekkel az alábbi képre kattintva töltheti le:

 

 

 

 

 

 

Együttműködését köszönjük!

 

EESZT Üzemeltetés