EESZT adatszolgáltatás megkezdéséhez szükséges tudnivalók magánszolgáltatók részére

Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térrel kapcsolatos részletes szabályokról szóló 39/2016. (XII. 21.) EMMI rendelet (továbbiakban Rendelet) 2. §-a (1a) bekezdése alapján a csatlakozással kapcsolatos kötelezettségét 2020. január 1-jéig köteles teljesíteni az az egészségügyi szolgáltató, amely az egészségügyi szolgáltatás nyújtására nem az egészségügyi államigazgatási szerv által kiadott működési engedély alapján jogosult és aki finanszírozási jelentés benyújtására vagy elektronikus adatszolgáltatásra nem kötelezett, ám orvosi vagy fogorvosi feladatra irányuló működési engedéllyel rendelkezik. Ezen egészségügyi szolgáltatók a Rendelet 22. § (5a) bekezdés alapján az EESZT-be történő adatszolgáltatási kötelezettség telejsítését  2020. június 1-jéig kötelesek megkezdeni.

 

A fentiek alapján minden orvosi vagy fogorvosi feladatra irányuló működési engedéllyel rendelkező magánfinanszírozott egészségügyi szolgáltató

·       2020. január 1-jéig az EESZT-hez csatlakozásra,

·       2020. június 1-jéig az EESZT felé adatszolgáltatási kötelezettség megkezdésére kötelezett.

 

Az adatszolgáltatási kötelezettség keretében az EESZT felé továbbítandó adatok körét az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény III/A. fejezete és a Rendelet mellékletei határozzák meg. A Rendelet jelenleg módosítás alatt van, amelynek eredményeként minden csatlakozásra kötelezett egészségügyi szolgáltató adatszolgáltatási kötelezettsége tételesen szabályozásra kerül. A módosítás várhatóan 2020 tavaszán jelenik meg. Az adatszolgáltatási kötelezettség keretében az EESZT felé ezen jogszabályokban rögzített adatok lesznek továbbítandók.

 

Felhívjuk figyelmét, hogy az adatszolgáltatás megkezdéséhez EESZT akkreditált rendszer szükséges. Kérjük, a csatlakozási folyamat elindítása előtt tájékozódjon informatikai rendszerszállítójánál, vagy a https://e-egeszsegugy.gov.hu/medikai-rendszerek oldalon, ahol a már EESZT akkreditált medikai rendszerek listáját tekintheti meg.

Az alábbiakban bemutatott, EESZT forgalmazás elindításához szükséges lépések során felmerülő további kérdéseinek megválaszolásában az EESZT Kontakt Centerének kollégái készséggel állnak rendelkezésre az alábbi elérhetőségeken:

+36 1 920 1050     helpdesk.eeszt@aeek.hu

 

 

Adminisztratív csatlakozás végrehajtása: csatlakozási dokumentáció kitöltése és beküldése az eKapun.

 

 

 

 

 

EESZT Felhasználói képzés elvégzése

 

 

 

 

 

Műszaki csatlakozás véglegesítése:

 

 

 

 

- eSzemélyi olvasó vásárlás minden munkaállomáshoz, ahol létrejön betegforgalom

 

 

 

az azonosításhoz szükséges eSzemélyi igazolvány kiváltása minden olyan munkatársnak, aki a későbbiekben

- az EESZT-be adatot tölt fel, vagy
- eReceptet ír, illetve
- a csatlakozási nyilatkozat 5. pontjában meghatározott
jogosultság adminisztrátor
 
 
- külföldi munkavállalórészére az azonosításhoz szükséges token igénylése
 
 
 
 
 
- nem egészségügyi dolgozók részére X-es felhasználói jogosultság igénylése
 
 
 
 
 
- kizárólag intézmények részére authentikációs tanúsítvány igénylése
 
 
 
 
 
- autentikációs tanúsítványhoz intézményi felhasználó igénylése