eKapu csatlakozás eKapu csatlakozás

Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térrel kapcsolatos részletes szabályokról szóló 39/2016. (XII. 21.) EMMI rendelet értelmében

  • minden közfinanszírozott ellátást végző egészségügyi szolgáltatónak és gyógyszertárnak 2017. november 1-jétől,
  • a Központi Implantátumregiszterbe vagy a Protézis regiszterbe jogszabály alapján adatszolgáltatásra kötelezett nem közfinanszírozott egészségügyi ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatóknak 2018. november 1-jétől 

adatszolgáltatási kötelezettsége van az EESZT rendszerében.

 

A csatlakozási regisztrációt az egészségügyi szolgáltatóknak kell kezdeményeznie (gyógyszertárak, háziorvosi szolgálatok, járó- és fekvőbetegellátó intézmények). A csatlakozás az alábbi gombra kattintva kezdeményezhető.

Amennyiben már regisztrált felhasználóként kíván belépni az eKapu portálra, kattintson IDE:

 

 

  • regisztráció az eKapu felületen a csatlakozás indítása gombra kattintva,
  • egyedi azonosító megadása (a működési engedély első oldalán szereplő 6 jegyű OTH azonosító, melyet az ANTSZ közhiteles adatbázisából is lehetősége van kikeresni az alábbi linken https://www.antsz.hu/euszolg,
  • saját e-mail cím megadása, melyre a rendszer aktiváló linket küld, a későbbiekben ezzel az e-mail címmel tud az eKapu felületére belépni
  • jelszó megadása.

 

 

  • az adott egészségügyi szolgáltatóra vonatkozó adatok megadása
  • Fontos! Az 5-ös pontban megjelölt Intézményi EESZT jogosultság adminisztrátor megadása során olyan személy kerüljön megjelölésre, aki a műszaki csatlakozás fázisát megvalósítja, támogatja, illetve kiosztja az EESZT-ben lévő jogosultságokat a dolgozók részére,

  • elektronikus kitöltést követően pdf generálása gombra történő kattintás,
  • a csatlakozási nyilatkozat pdf formátumban történő megnyitása, majd nyomtatása és aláírása a képviseletre jogosult személy által mind a két oldalon.

Fontos! A nyilatkozatot az aláírási címpéldányon vagy aláírás mintán szereplő aláírási képpel megegyezően kell aláírni!

 

 

 

  • a három, csatlakozáshoz szükséges dokumentumot:
    1. a csatlakozási nyilatkozatot,
    2. az aláírási címpéldányt vagy aláírás mintát,
    3. a tárolt cégkivonatot
  • az alábbi helyre szükséges postázni:

  • Állami Egészségügyi Ellátó Központ

    1525 Budapest 114 Pf. 32.

    Kérjük, a borítékra írják rá: „EESZT csatlakozás”

 

  • a megküldött csatlakozási dokumentációt beérkezés után az EESZT munkatársai ellenőrzik, a csatlakozási folyamat minden státuszáról (beérkezés, hiánypótlás, jóváhagyás, műszaki csatlakozás megkezdése) a regisztráció során megadott e-mail címre visszaigazoló e-mailt küld a rendszer.
  • Amennyiben az adott egészségügyi szolgáltató által megküldött dokumentációs csomag megfelel a csatlakozáshoz szükséges formai és tartalmi követelményeknek, úgy a csatlakozási kérelme jóváhagyásra kerül, majd ezt követően van lehetősége megkezdeni a műszaki csatlakozást: