Ugrás a tartalomhoz

A mentésirányítási adatok elektronikus átadása a kórházaknak, további mentésirányítási fejlesztések

Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) 2018 novemberében csatlakozott az EESZT-hez. E lépés hatására a beteg mentése során keletkező – a mentőkben megtalálható tabletek segítségével rögzített és a Térbe TAJ alapon feltöltött – adatok azonnal elérhetővé váltak a sürgősségi ellátást végzők számára. Nem csak adatfeltöltésről van szó, hiszen a mentőorvos a páciens TAJ számának ismeretében adatokat is kérdezhet le a Térből. Ez azt jelenti, hogy láthatja, korábban milyen ellátást kapott a beteg, és hozzáfér a legfontosabb adatokat tartalmazó eProfilhoz is. Legalább ennyire fontos, hogy a keletkező ellátási adatok révén a fogadó kórház személyzete már a beteg beérkezése előtt készülhet az ellátásra: az adatok ilyen módon történő átadása kritikus helyzetben életet menthet.

A további fejlesztési tervek között szerepel, hogy a háziorvos vagy az egészségügyi intézmény elektronikus úton rendelhessen mentőszállítást úgy, hogy egy elektronikus felületen adja meg a beteg adatait, a vélelmezett diagnózist, az igényelt mentőszállítás indokoltságát, a szükséges kíséret típusát és egyéb fontos adatokat. Szintén tervbe vett fejlesztés a Mentésirányítási Mobilapplikáció kialakítása. Ennek 

lényege, hogy a mentésirányítás látja az ügyeletes orvos nevét, elérhetőségét és a térképen megjelenített helyzetét, a riasztást elektronikusan továbbítja az ügyeletes orvos mobilkészülékére, az orvos pedig az applikációban visszajelez, hogy el tudja-e látni a beteget. Ezzel jobb lesz a kapacitáskihasználtság és gyorsabb a sürgősségi betegellátás.