miniHIS


 

A miniHIS a Belügyminisztérium által fejlesztett és üzemeltetett díjmentesen használható, webes technológiával (internet) rendelkező medikai alkalmazás, ugyanakkor teljesértékű háziorvosi rendszer, mely alkalmas a törvényben meghatározott kötelező adatszolgáltatás biztosítására a NEAK és az EESZT felé.

 

A miniHIS főbb funkciói:

  • Páciens adatainak rögzítése és nyilvántartása (Pácienstörzs)
  • Betegéletút nyomon követése (eRecept, eBeutaló, EESZT ellátástörténet)
  • Ellátási adatok rögzítése
  • Ambulánslap rögzítése
  • Gyógyszeres eRecept írása
  • eGYSE recept írása
  • eBeutaló készítése
  • EESZT naplózási lekérdezések
  • Vezetői engedélyek orvosi igazolása
  • Tartósan beteg igazolás (emelt szintű családi pótlékhoz)

 

 


 

  • Megfelelő számítástechnikai eszközpark:

Asztali számítógép vagy laptop, nyomtató, billentyűzet, egér.
 

  • Megfelelő hálózati sávszélesség:

Szélessávú internetkapcsolat (jelenleg a telekommunikációs piacon megtalálható és megvásárolható bármilyen internetkapcsolat megfelelő).
 

  • Támogatott Internetböngésző:

Google Chrome vagy Microsoft Edge.
 

  • eSzemélyi és hozzá tartozó eSzemélyi kártyaolvasó készülék vagy mobilToken.
     

(eSzemélyi igazolvánnyal történő belépéshez kapcsolódóan bővebb információ itt található.

A mobilToken regisztráiójához a segédlet innen tölthető le.)




 


A csatlakozási regisztrációt az egészségügyi szolgáltatóknak kell kezdeményeznie az EESZT eKapu felületén keresztül, a csatlakozás indítása gombra kattintva. Sikeres regisztrációt követően megkezdhető a csatlakozás folyamata, amelyről részletes tájékoztatást itt olvashat.


Az EESZT csatlakozási és adatszolgáltatási kötelezettségekről további információt az EESZT adatszolgáltatás megkezdéséhez szükséges tudnivalók leírásában talál.




A miniHIS beüzemelésének alapfeltételei:
 

  • EESZT intézményi jogosultság (VMÁTRIX) beállítása

Az EESZT-hez csatlakozott egészségügyi szolgáltatónál történő munkavégzés alapfeltétele, hogy az adatot feltöltő egészségügyi dolgozók (orvos, asszisztens, gyógyszerész…) megfelelő jogosultság beállítással rendelkezzenek az őket érintő intézményekre és szervezeti egységekre nézve. Az EESZT jogosultság kezelési rendszerének (VMÁTRIX) beállításáról leírást itt talál.
 

  • miniHIS jogosultságok adminisztrálása az Ágazati Portálon

A miniHIS webes felületének használatához nem szükséges telepítőprogram futtatása, kizárólag a célzottan miniHIS-t érintő jogok/szerepkörök beállítása nélkülözhetetlen, melynek megtételére az Ágazati Portálon történő bejelentkezést követően van lehetőség az IAM + SSO adminisztráció során.
 

További segítség az alábbi üzembehelyezési dokumentumokban található:
 

  1. miniHIS EESZT Betegdokumentációs és Jelentési Rendszer
    (Felhasználói és Üzembehelyezési Útmutató)

     
  2. eDOC EESZT Vezetői Engedély és Tartósan Beteg Igazolás
    (Felhasználói és Üzembehelyezési Útmutató)

     
  3. eDOC modul IAM + SSO Adminisztráció használata
     
  4. eDOC modul IAM + SSO Adminisztráció rövidített leírás



 

Megfelelő jogosultság és szerepkör birtokában a miniHIS rendszerbe történő első belépés során egy rövid rendszer-konfiguráció szükséges.

A miniHIS alkalmazás a következő linken érhető el: https://www.minihis.eeszt.gov.hu

A bejelentkezés menete az alábbi videókon tekinthető meg:

Bejelentkezés mobilTokennel

Bejelentkezés eSzemélyivel




 

A miniHIS használatáról minden információ megtalálható a következő dokumentumokban:

miniHIS Felhasználói Kézikönyv

miniHIS rendszer összefoglaló


Amennyiben problémába ütközne vagy további kérdése merülne fel a rendszer működésére vonatkozóan, írja meg részünkre a minihis.eeszt@eszfk.hu címre!

 


A 2022. január 1-től minden, vényírási szerződéssel rendelkező orvos társadalombiztosítási támogatással történő rendelés esetén köteles ellenőrzi a beteg jogviszonyát. A miniHIS rendszerben a  következő videóban található lépéseket kell megtennie, hogy a TAJ ellenőrzés megtörténjen:

Betegjogviszony ellenőrzés a miniHIS rendszerben