Az EESZT-be történő adattovábbítási kötelezettség három kategóriában, három „modulban” valósul meg. Minden EESZT-hez csatlakozott, adatszolgáltatásra kötelezett egészségügyi szolgáltató a nála keletkezett és a jogszabályban meghatározott adatokat és dokumentumokat köteles szolgáltatni.
Felhívjuk figyelmét, hogy az adatszolgáltatás megkezdéséhez EESZT akkreditált informatikai rendszer szükséges. Az adatszolgáltatás az informatikai rendszer útján automatikusan történik. Így a csatlakozó egészségügyi szolgáltató az adatszolgáltatásra felkészülés körében elsődlegesen EESZT akkreditált informatikai rendszer biztosítására és használatára köteles.
Kérjük, tájékozódjon informatikai rendszerszállítójánál, vagy a https://e-egeszsegugy.gov.hu/medikai-rendszerek oldalon, ahol a már EESZT akkreditált medikai rendszerek listáját tekintheti meg.
Az adatszolgáltatás a következő három modulban valósul meg: Központi eseménykatalógus, Egészségügyi dokumentumok, Egészségügyi profil.
- Központi eseménykatalógus
- Egészségügyi dokumentumok
- Egészségügyi profil
Adatkörök bővítése
2020.10.31. napja előtt a következő adatok tartoztak az adatszolgáltatási kötelezettség alá:
Központi eseménykatalógus:
A Rendelet 1. sz. melléklete alapján a járó- és fekvőbeteg szakellátást, háziorvosi, házi gyermekorvosi ellátást, CT és MR vizsgálatot, mentést, SBO esemény ellátását és annak kapcsán végzett ellátást mint ellátási esemény.
Egészségügyi dokumentumok:
A Rendelet 4. sz. melléklete alapján zárójelentés, ambuláns lap, általános laboratóriumi ellátás lelete, mikrobiológiai laboratóriumi ellátás lelete (opcionális), szövettani és patológiai lelet, egyéb laboratóriumi ellátás lelete (opcionális), CT és MR vizsgálatokról készült lelet, egyéb képalkotó vizsgálat lelete, műtéti leírás, mentési lap és szakorvosi javaslat.
Egészségügyi Profil:
Az egészségügyi profilhoz kapcsolódó nyilvántartás tartalmazza a beteg általános egészségügyi állapotát leíró adatokat (pl. allergiák, védőoltások, aktuális betegségek, korábbi műtétek, életmódbeli tényezők, stb.). A szolgáltatandó adatok körét a Rendelet 3. sz. melléklete határozza meg.
A 37/2020. (X. 30.) EMMI rendelet 2020.10.31-i hatályba lépéssel az eProfil kivételével módosította az adatszolgáltatási kötelezettség alá eső adatok körét, így már az alábbi ellátási eseményeket és dokumentumokat is rögzíteni kell az EESZT-ben:
Központi eseménykatalógus
- Fogorvosi és gyermekfogorvosi alapellátási esemény
- Fogászati szakellátás
- Iskolafogászati ellátás
- Iskolaegészségügyi ellátás
- Művesekezelés
- Laboratóriumi diagnosztikai vizsgálat
- Várandós gondozási esemény
- Gyermekágyas gondozási esemény
- Gyermekgondozási esemény
- Nővédelmi gondozási esemény
- Védőnő által végzett szűrés
- Pszichoterápia és klinikai szakpszichológiai ellátás
- Csak orvos által végezhető nem-konvencionális tevékenység
- Háziorvosi, házi gyermekorvosi ügyeleti ellátás
- Fogorvosi ügyeleti ellátás
- Fürdőgyógyászati ellátás
- Gyógytorna
- Fizioterápia (elrendelés alapján)
- Foglalkozás-egészségügyi alap- és szakellátás
- Rend- és honvédelmi dolgozók orvosi ellátása
Egészségügyi dokumentumok
- Várandósgondozás dokumentációja
- Gyermekágyas gondozás dokumentációja
- Gyermekgondozás dokumentációja
- Szívkoszorúér CT (CCTA) lelete
- Szívkoszorúér intervenciós beavatkozások műtéti leírása
- Onkoteam jegyzőkönyv
A Rendelet módosítását követően 3 hónap áll rendelkezésre a kibővített adat- és dokumentumkör EESZT felé történő továbbításának megkezdésére, tehát a felkészülési idő 2021. január 31-ig tart. Az kibővített EESZT adatszolgáltatáshoz szükséges fejlesztéseket az informatikai rendszer szállítója fogja elvégezni, az egészségügyi szolgáltatónak csupán az informatikai rendszerbe történő adatrögzítést kell elvégeznie.
Annak érdekében, hogy adatszolgáltatási kötelezettségét megfelelően teljesíteni tudja, további információkat talál az EESZT adatszolgáltatási kötelezettségek – áttekintő táblában.
Az EESZT forgalmazás elindításához szükséges lépések során felmerülő további kérdéseinek megválaszolásában az EESZT Kontakt Centerének kollégái készséggel állnak rendelkezésre az alábbi elérhetőségeken:
+36 1 920 1050