Az eSzemélyi igazolványról

 

Az EESZT szolgáltatásainak használata komoly biztonsági előírások mentén valósulhat meg, melynek szerves része a tárolóelemmel rendelkező eSzemélyi igazolvánnyal történő authentikáció a Térbe történő belépés megkezdése során.  Az alábbiakban áttekintheti az EESZT használatához szükséges eSzemélyi igazolvány használatához kapcsolódó teendőket.

1. eSzemélyi igazolvány IGÉNYLÉS

 

Az eSzemélyi igazolvány elengedhetetlen a rendszert használó orvosok, egészségügyi dolgozók és gyógyszerészek számára az EESZT-be történő belépéshez!

Amennyiben még nem rendelkezik eSzemélyi igazolvánnyal, kérjük az igényléshez keresse fel az Önhöz legközelebb eső Kormányablakot:

Kormányablakok nyitva tartásáért kattintson ide: 

Az EESZT-ben történő azonosításhoz nincs szükség sem az elektronikus aláírás sem az ujjlenyomat funkciókra.

 

2. Az eSzemélyi igazolvány AKTIVÁLÁSA

Az e-Személyi igazolvány funkciói közül az EESZT használatához csupán az Elektronikus azonosítás funkció szükséges. Tájékoztatjuk, hogy az eSzemélyi igazolványhoz igényelhező Elektronikus aláírás funkció nem szükséges az EESZT használatához, amennyiben rendelkezik ilyen funkcióval is, az Elektronikus azonosítás funkció működését nem befolyásolja.

 

Az e-Személyi igazolványt az Elektronikus azonosítás funkció használatához aktiválni szükséges. Az aktiválás két módon lehetséges:

 

• Bármely okmányirodában vagy kormányablakban személyesen az ügyintéző segítségével

• Megfelelő kártyaolvasó eszközzel, az e-Személyi Kliens letöltését és telepítését követően bármikor aktiválhatja okmányát.

 

Az eSzemélyi aktiválása az okmány átvételekor kapott Személyazonosító igazolvány kód kártyán található aktiváló PIN kód felhasználásával lehetséges. Az aktiválás során az okmány kezdeti 5 számból álló aktiváló PIN kódját szükséges az eSzemélyi igazolvány használatakor használatos 6 számjegyből álló PIN kódra módosítani.

A személyazonosító igazolványhoz tartozó PIN kód aktiválása nincs határidőhöz kötve, az okmány érvényességi idején belül az aktiváló PIN kód birtokában bármikor elvégezhető.

 

Az eSzemélyi igazolványhoz kapcsolódó kódokról bővebben ITT olvashat: 

3. eSzemélyi olvasó BESZERZÉS egészségügyi intézmények részére

Kérjük, gondoskodjanak róla, hogy az Intézményükben minden EESZT-használatra jogosult egészségügyi alkalmazott rendelkezzen eSzemélyi igazolvánnyal, és minden betegadatot kezelő munkaállomáshoz kapcsolódjon eSzemélyi olvasó!

 

A Belügyminisztérium által műszakilag és alkalmazhatóság

szempontjából bevizsgált kártyaolvasókról

az alábbi képre kattintva talál bővebb információkat:

4. eSzemélyi Kliens TELEPÍTÉSE

Az eSzemélyi Kliens telepítése és használata szükséges ahhoz, hogy az eSzemélyi igazolvány használható legyen, mint autentikációs eszköz.

 

Az eSzemélyi Kliens és telepítésének módja az eszemelyi.hu oldalon található:

https://eszemelyi.hu/kartyaolvaso/kartyaolvaso_alkalmazas

 

5. Kézikönyv az ÁEEK tulajdonában lévő kártyaolvasók meghibásodásának bejelentéseihez (közfinanszírozott egészségügyi ellátók számára!)

 

Amennyiben az ÁEEK által térítésmentesen biztosított eSzig Kártyaolvasó készülék meghibásodik, azt itt tudja bejelenteni:

https://tshuservicedesk.service-now.com/aeek

vagy

https://tshuservicedesk.service-now.com/ess

 

Kérjük, a javítási folyamat gördülékeny lebonyolítása érdekében, kövesse a felhasználói kézikönyvben leírt lépéseket:

A felület használata:

A Felhasználónév (User name) megadása:

A kártyaolvasóhoz tartozó gyári szám (serial number), mely megtalálható az eszköz

hátulján. A formátuma 12 szám, kötőjellel elválasztva, pl.: 27186-1234567 vagy 271860-

123456.

A Jelszó (Password) megadása:

A kártyaolvasóhoz tartozó gyári szám utolsó 4 karaktere (a fenti esetben: 4567 és 3456).

 

Bejelentést követően a hibás kártyaolvasót minden tartozékával együtt kérjük átadni a futárnak. A csomagnak tartalmaznia kell a kártyaolvasót, a kompatibilis tartót és az USB kábelt. 

 

A hiba gyorsabb és könnyebb behatárolása érdekében, kérjük, hogy a csomaghoz mellékelt levélben írják le a készüléknél tapasztalt hibajelenségeket.