EESZT karbantartás véget ért

Ezúton tájékoztatjuk, hogy 2018. december 15-én 18 órától 2018. december 16-án 08 óráig tervezett karbantartást végeztünk az EESZT rendszerében, ezért a szolgáltatások és a portálfelületek ebben az időszakban korlátozottan voltak elérhetőek

A betegellátás menetét a karbantartás nem befolyásolta, a medikai rendszerek EESZT-kapcsolat nélkül a korábban megszokott módon működtek.

Az ez idő alatt keletkező adatok és dokumentumok utólag kerülnek feltöltésre az EESZT-be.

 

Megértésüket és türelmüket köszönjük.

 

EESZT Üzemeltetés

Tájékoztató az eSzemélyi igazolványokon található CVCA tanúsítvány frissítéséről

Az IdomSoft Zrt. tájékoztatása alapján az alábbi tájékoztatást adjuk a frissítési folyamathoz kapcsolódóan:

2018. december 12-től minden eSzemélyi igazolványon egy alkalommal végre kell hajtani a CVCA tanúsítvány frissítését annak érdekében, hogy az azonosítási funkció működjön.

Az eSzemélyi kliens automatikusan felismeri a lejárt tanúsítvánnyal rendelkező igazolványokat, és végigkíséri Önöket a frissítési folyamaton, mely az alábbi képekre kattintva érhető el. 

 

2018. december 12. után kizárólag frissített tanúsítvánnyal rendelkező igazolványokkal működik az azonosítás, az EESZT-be történő belépés valamint az eRecept kiváltáshoz kapcsolódó eSzemélyiből történő TAJ-kiolvasás is csak így lesz lehetséges!

A frissítés gördülékeny lebonyolítása érdekében javasoljuk, hogy 2018. december 12-én a szokásos időpontnál korábban kezdjék meg a bejelentkezést az EESZT rendszerébe, és futtassák le a kártyákon a frissítési folyamatot.

 

Az eSzemélyiből történő TAJ-kiolvasáshoz szükséges patikai azonosítást követően ugyanazt a frissítési folyamatot kell végrehajtani az állampolgárok igazolványain, mint az EESZT-be történő belépés során a patikai dolgozók esetében. Tekintettel arra, hogy az eSzemélyi olvasóval nem rendelkező állampolgároknak nincsen lehetőségük a CVCA tanúsítvány frissítésére kérjük, hogy támogassák munkánkat a frissítés patikákban történő lefuttatásával az eReceptek eSzemélyivel történő kiváltása során.

 

Kérdés esetén, kérjük, konzultáljon intézményi informatikusával, vagy keresse az EESZT Kontakt Center munkatársait munkaidőben a +36 1 920 1050-es telefonszámon, vagy a helpdesk.eeszt@aeek.hu email címen!

 

Az IdomSoft Zrt. részletes tájékoztatóját a CVCA frissítéshez kapcsolódó képernyőképekkel az alábbi képre kattintva töltheti le:

 

 

 

 

 

 

Együttműködését köszönjük!

 

EESZT Üzemeltetés

 

eSzemélyi Kliens verziófrissítés NOVEMBER 19-ig

Az IdomSoft Zrt. tájékoztatása alapján az alábbi információkat adjuk az eSzemélyi Kliens frissítésével kapcsolatban:

Az eSzemélyi Kliens 1.5 előtti verziók támogatásának végső határideje

2018. november 19-re módosult.

2018. november 19-ét követően az eSzemélyi eAzonosítás funkciója az 1.5-nél régebbi Kliens verziókkal nem lesz kompatibilis, az azonosítási szolgáltatás nem fog működni!

Fontos, hogy az 1.5 verziónál régebbi verziók a felhasználói végpontokon a fenti dátumig frissítésre kerüljenek. A frissítéshez szükséges letöltési útmutatót az alábbi képre kattintva érheti el:

eSzemélyi Kliens telepítési útmutató

 

 

 

 

 

 

 

A beérkezett visszajelzések nyomán a telepítések során azonosított fennakadások elhárításra kerültek, így az eSzemélyi Kliens alkalmazáshoz ismét elérhetőek a szükséges frissítések.

 A gépeken futó eSzemélyi Kliens verziószámát az eSzemélyi Kliens Kártyakezelő alkalmazás

Fő Menü -> Segítség -> Névjegy -> Verzió:

menüpontjában ellenőrizheti. 

Windows környezetben futó eSzemélyi Kliensek esetében a frissítés továbbra is automatikus.

Amennyiben a frissítés automatikusan nem történik meg, úgy

Windows 7 alapú, vagy magasabb verziószámú operációs rendszerek esetén az https://eszemelyi.hu/letoltesek oldalról,

Windows XP-s környezetek esetén honlapunkról vagy az alábbi képre kattintva letölthető az a telepítőalkalmazás, amellyel a frissítés lefuttatható.  

 

FIGYELEM! A Windows XP operációs rendszerre készített eSzemélyi Kliens alkalmazás kizárólag Windows XP környezetben futtatható, Windows 7,8,10 rendszereken nem telepíthető!

Kérdés esetén, kérjük, konzultáljon rendszerszállítójával, intézményi informatikusával, vagy keresse az EESZT Kontakt Center munkatársait munkaidőben a +36 1 920 1050-es telefonszámon, vagy a helpdesk.eeszt@aeek.hu email címen!

 

Együttműködését köszönjük!

EESZT Üzemeltetés

 

EESZT: Így kell vizsgázni az orvosoknak

Az EESZT fenntartója olyan képzési felületet biztosít, mely könnyen és gyorsan elsajátíthatóvá teszi a legfontosabb alapismereteket, írja a Medical Online cikke.

A Medical Online cikke részletesen ír a https://eeszt.aeek.hu oldalon elérhető EESZT képzésről. A Felhasználói Tájékoztató megismerése feltétele annak, hogy a felhasználók aktiválhassák magukat a rendszerben. Ezért az e-learning képzésben megismerhető tájékoztatás és a letölthető oktatási segédlet átolvasása után egy 10 kérdéses tesztsor segítségével kerül leellenőrzésre a megszerzett tudás.

Olvassa el a teljes cikket ITT >>

Fontos információk az eSzemélyi Klienssel kapcsolatban

Amennyiben az EESZT-vel, valamint az eSzemélyi Klienssel kapcsolatban kérdése lenne, írjon a helpdesk.eeszt@aeek.hu e-mail címre, vagy hívjon minket a +36 1 920 1050-es számon (H-CS: 8:00-16:30 és P: 8:00-14:00).

A honlapon korábban megtalálható, eSzemélyi Kleins felhasználói kézikönyvben és telepítési útmutatóban, a láblécnél tévesen került feltüntetésre a Belügyminisztérium Informatikai Helyettes Államtitkárságának elérhetősége. Tájékoztatjuk, hogy itt NEM tudnak információval szolgálni az EESZT-vel kapcsolatban!

Kérjük, hogy ezen elérhetőségeket ne használja az EESZT-vel, valamint az eSzemélyi Klienssel kapcsolatos kérdéseik felvetésére!


Amennyiben az EESZT-vel, valamint az eSzemélyi Klienssel kapcsolatban kérdése lenne, írjon a helpdesk.eeszt@aeek.hu e-mail címre, vagy hívjon minket a +36 1 920 1050-es számon (H-CS: 8:00-16:30 és P: 8:00-14:00).

EESZT fórumot tartottak a Semmelweis Egyetemen

Fórumot rendezett a Semmelweis Egyetem és az Állami Egészségügyi Ellátó Központ a november elsejétől a közfinanszírozott intézményekben kötelezően működő Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) pilot-időszakának tapasztalatairól, valamint az EESZT csatlakozás adminisztratív és technikai lépéseiről.

Fórumot rendezett a Semmelweis Egyetem Informatikai Igazgatósága és az Állami Egészségügyi Ellátó Központ a november elsejétől élesben működő Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) országos szinten megvalósult pilot-időszakának tapasztalatairól, valamint az EESZT csatlakozás adminisztratív és technikai lépéseiről.

Az ÁEEK részéről Szabó Bálint, az EESZT fenntartási és üzemeltetési főosztályvezetője, valamit Dr. Horváth Lajos kardiológus főorvos, a Budai Irgalmasrendi Kórház stratégiai igazgatója ismertették a rendszer fő funkcióit és a bevezetés ütemtervét. Beszámoltak a több hónapig tartó, országos szintű pilot-időszak tapasztalatairól, melyek minden tekintetben pozitívak voltak, a legmagasabb szintű adatbiztonsági paraméterekkel rendelkező rendszer megbízhatónak bizonyult.

A teljes cikket ITT olvashatja el >>>

Reflektorfényben az egészségügy: kinek mit kell tennie a közös tér indulásáig?

Az alábbi cikk összefoglalja, hogy a 2017. november 1-jével csatlakozásra kötelezett egészségügyi ellátóknak milyen feladatokat kell addig végrehajtaniuk.

A Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Orvos-biológiai Szakosztálya szeptember 8-ai tájékoztató rendezvényén elhangzott EESZT csatlakozási ismertető nyomán született a Medical Online cikke, mely pontosan összefoglalja a csatlakozásra kötelezett intézmények teendőit. Ismerje meg Ön is, hogy milyen lépéseket kell megtenniük az intézményeknek, az orvosoknak és az informatikusoknak

A teljes cikket ITT olvashata el >>