miniHIS ismét elérhető

2020. szepetmber 3-án a miniHIS alkalmazás átmenetileg nem volt elérhető

„Tisztelt miniHIS felhasználók!

 

A medikai rendszer ismét elérhető. A bejelentkezést követően a munkamenet folytatható.

 

Az átmeneti üzemezavar miatt megértésüket köszönjük!

 

Üdvözlettel: EESZT Üzemeltetés.”

 

EESZT Üzemeltetés

Szabadon választható elméleti továbbképzés egészségügyi szakdolgozók részére

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az Állami Egészségügyi Ellátó Központ térítésmentes szabadon választható továbbképzést szervez egészségügyi szakdolgozók részére.

Jelentkezés előtt kérjük, figyelmesen olvassa el az alábbi linken elérhető tájékoztatónkat.

Tisztelettel:
Állami Egészségügyi Ellátó Központ
EESZT Fenntartási és Üzemeltetési Főosztály

Gyógyászati segédeszközök eRecepten

2020. április 30-ától már bizonyos gyógyászati segédeszközök (GYSE) is rendelhetőek eRecepten, azonban kiváltásuk egyelőre csak a patikákban lehetséges. A veszélyhelyzetre tekintettel bevezetésre kerülő fejlesztés tovább csökkenti az orvos és beteg közötti személyes találkozások szükségességét.

A gyógyászati segédeszközökről szóló 14/2007. (III. 14.) EüM rendelet most megjelent módosításai, lehetővé teszik, hogy bizonyos gyógyászati segédeszközöket innentől az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) rendszerén keresztül, elektronikus vény formájában is rendeljenek. A papírmentes kiváltás egyelőre csak a patikákban lehetséges, de a hagyományos papíralapú recept felírási lehetősége megmarad, melyek továbbra is egyaránt kiválthatók a gyógyászati segédeszközöket forgalmazó üzletekben és a patikákban. Az orvosnak minden esetben a beteg kérésének megfelelően kell rendelnie a GYSE terméket, és tájékoztatást kell adnia a kiváltási lehetőségekről.

A fejlesztés első fázisa jellemzően olyan termékeket, kötszereket, cukorbetegségben szenvedők segédeszközeit (vércukorszint-mérés és inzulinkezelés eszközei), valamint vizeletvisszatartási problémákkal küszködők gyógyászati segédeszközeit érinti, melyek nagy részét eddig is a patikákban váltották ki. A jövőben tovább bővülhet az eReceptre írható GYSE termékek köre.

Az EESZT-nek köszönhetően a fokozottan veszélyeztetett, krónikus betegségekben szenvedők kevesebb személyes kontaktussal és papírmentesen juthatnak hozzá az eRecepten rendelt, nélkülözhetetlen termékekhez. Az engedélyezett, elektronikus úton rendelhető GYSE termékek listáját a NEAK a honlapján teszi közzé.

Tájékoztató az eSzemélyi igazolványokon található CVCA tanúsítvány frissítéséről

Az IdomSoft Zrt. tájékoztatása alapján az alábbi tájékoztatást adjuk a frissítési folyamathoz kapcsolódóan:

2018. december 12-től minden eSzemélyi igazolványon egy alkalommal végre kell hajtani a CVCA tanúsítvány frissítését annak érdekében, hogy az azonosítási funkció működjön.

Az eSzemélyi kliens automatikusan felismeri a lejárt tanúsítvánnyal rendelkező igazolványokat, és végigkíséri Önöket a frissítési folyamaton, mely az alábbi képekre kattintva érhető el. 

 

2018. december 12. után kizárólag frissített tanúsítvánnyal rendelkező igazolványokkal működik az azonosítás, az EESZT-be történő belépés valamint az eRecept kiváltáshoz kapcsolódó eSzemélyiből történő TAJ-kiolvasás is csak így lesz lehetséges!

A frissítés gördülékeny lebonyolítása érdekében javasoljuk, hogy 2018. december 12-én a szokásos időpontnál korábban kezdjék meg a bejelentkezést az EESZT rendszerébe, és futtassák le a kártyákon a frissítési folyamatot.

 

Az eSzemélyiből történő TAJ-kiolvasáshoz szükséges patikai azonosítást követően ugyanazt a frissítési folyamatot kell végrehajtani az állampolgárok igazolványain, mint az EESZT-be történő belépés során a patikai dolgozók esetében. Tekintettel arra, hogy az eSzemélyi olvasóval nem rendelkező állampolgároknak nincsen lehetőségük a CVCA tanúsítvány frissítésére kérjük, hogy támogassák munkánkat a frissítés patikákban történő lefuttatásával az eReceptek eSzemélyivel történő kiváltása során.

 

Kérdés esetén, kérjük, konzultáljon intézményi informatikusával, vagy keresse az EESZT Kontakt Center munkatársait munkaidőben a +36 1 920 1050-es telefonszámon, vagy a helpdesk.eeszt@aeek.hu email címen!

 

Az IdomSoft Zrt. részletes tájékoztatóját a CVCA frissítéshez kapcsolódó képernyőképekkel az alábbi képre kattintva töltheti le:

 

 

 

 

 

 

Együttműködését köszönjük!

 

EESZT Üzemeltetés

 

EESZT: Így kell vizsgázni az orvosoknak

Az EESZT fenntartója olyan képzési felületet biztosít, mely könnyen és gyorsan elsajátíthatóvá teszi a legfontosabb alapismereteket, írja a Medical Online cikke.

A Medical Online cikke részletesen ír a https://eeszt.aeek.hu oldalon elérhető EESZT képzésről. A Felhasználói Tájékoztató megismerése feltétele annak, hogy a felhasználók aktiválhassák magukat a rendszerben. Ezért az e-learning képzésben megismerhető tájékoztatás és a letölthető oktatási segédlet átolvasása után egy 10 kérdéses tesztsor segítségével kerül leellenőrzésre a megszerzett tudás.

Olvassa el a teljes cikket ITT >>

Fontos információk az eSzemélyi Klienssel kapcsolatban

Amennyiben az EESZT-vel, valamint az eSzemélyi Klienssel kapcsolatban kérdése lenne, írjon a helpdesk.eeszt@aeek.hu e-mail címre, vagy hívjon minket a +36 1 920 1050-es számon (H-CS: 8:00-16:30 és P: 8:00-14:00).

A honlapon korábban megtalálható, eSzemélyi Kleins felhasználói kézikönyvben és telepítési útmutatóban, a láblécnél tévesen került feltüntetésre a Belügyminisztérium Informatikai Helyettes Államtitkárságának elérhetősége. Tájékoztatjuk, hogy itt NEM tudnak információval szolgálni az EESZT-vel kapcsolatban!

Kérjük, hogy ezen elérhetőségeket ne használja az EESZT-vel, valamint az eSzemélyi Klienssel kapcsolatos kérdéseik felvetésére!


Amennyiben az EESZT-vel, valamint az eSzemélyi Klienssel kapcsolatban kérdése lenne, írjon a helpdesk.eeszt@aeek.hu e-mail címre, vagy hívjon minket a +36 1 920 1050-es számon (H-CS: 8:00-16:30 és P: 8:00-14:00).