Fontos kérdésekre adtunk válaszokat

A HáziPatika.com mindenkit érintő és érdeklő kérdéseire adtunk válaszokat.

Mindenkit érintő és érdeklő fontos kérdéseket tett fel nekünk a HáziPatika.com szerkesztősége. Ezekben olyan témákat érintettek, mint az e-recept, a magán szolgáltatók csatlakozása, az EESZT-be került betegadatok biztonsága és lekérdezhetősége,TAJ kártya és személyigazolvány problémaköre. 

Ha Ön is szeretné megismerni a válaszokat, OLVASSA EL A CIKKETT ITT>>>

Segít a 1818 Kormányzati Ügyfélvonal

Hívható a 1818-as Kormányzati Ügyfélvonal az EESZT csatlakozással kapcsolatos támogatásért.

A 1818-as számon hívható Kormányzati Ügyfélvonal munkatársai, a nap 24 órájában támogatják az EESZT-csatlakozás kapcsán érdeklődőket.

Munkaidőben főként az eSzemélyi igazolványokkal, azok beszerzésével és aktiválásával, valamint az eSzig Kliensek telepítésével kapcsolatos témákban várják a felhasználók hívásait.

Munkaidőn kívül, amikor az EESZT Kontakt Center munkatársai nem tudnak segíteni az érdeklődőknek, a csatlakozás menetében elakadt felhasználók nyugodtan hívhatják a 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalat.

Műszaki támogatás érdekében azonban továbbra is e-mailben várjuk jelentkezésüket a csatlakozas.eeszt@aeek.hu címen, megadva telefonszámukat és megjelölve azt az időszakot, amikor IT munkatársaink kereshetik Önöket!

EESZT: Így kell vizsgázni az orvosoknak

Az EESZT fenntartója olyan képzési felületet biztosít, mely könnyen és gyorsan elsajátíthatóvá teszi a legfontosabb alapismereteket, írja a Medical Online cikke.

A Medical Online cikke részletesen ír a https://eeszt.aeek.hu oldalon elérhető EESZT képzésről. A Felhasználói Tájékoztató megismerése feltétele annak, hogy a felhasználók aktiválhassák magukat a rendszerben. Ezért az e-learning képzésben megismerhető tájékoztatás és a letölthető oktatási segédlet átolvasása után egy 10 kérdéses tesztsor segítségével kerül leellenőrzésre a megszerzett tudás.

Olvassa el a teljes cikket ITT >>

Fontos információk az eSzemélyi Klienssel kapcsolatban

Amennyiben az EESZT-vel, valamint az eSzemélyi Klienssel kapcsolatban kérdése lenne, írjon a helpdesk.eeszt@aeek.hu e-mail címre, vagy hívjon minket a +36 1 920 1050-es számon (H-CS: 8:00-16:30 és P: 8:00-14:00).

A honlapon korábban megtalálható, eSzemélyi Kleins felhasználói kézikönyvben és telepítési útmutatóban, a láblécnél tévesen került feltüntetésre a Belügyminisztérium Informatikai Helyettes Államtitkárságának elérhetősége. Tájékoztatjuk, hogy itt NEM tudnak információval szolgálni az EESZT-vel kapcsolatban!

Kérjük, hogy ezen elérhetőségeket ne használja az EESZT-vel, valamint az eSzemélyi Klienssel kapcsolatos kérdéseik felvetésére!


Amennyiben az EESZT-vel, valamint az eSzemélyi Klienssel kapcsolatban kérdése lenne, írjon a helpdesk.eeszt@aeek.hu e-mail címre, vagy hívjon minket a +36 1 920 1050-es számon (H-CS: 8:00-16:30 és P: 8:00-14:00).

EESZT fórumot tartottak a Semmelweis Egyetemen

Fórumot rendezett a Semmelweis Egyetem és az Állami Egészségügyi Ellátó Központ a november elsejétől a közfinanszírozott intézményekben kötelezően működő Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) pilot-időszakának tapasztalatairól, valamint az EESZT csatlakozás adminisztratív és technikai lépéseiről.

Fórumot rendezett a Semmelweis Egyetem Informatikai Igazgatósága és az Állami Egészségügyi Ellátó Központ a november elsejétől élesben működő Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) országos szinten megvalósult pilot-időszakának tapasztalatairól, valamint az EESZT csatlakozás adminisztratív és technikai lépéseiről.

Az ÁEEK részéről Szabó Bálint, az EESZT fenntartási és üzemeltetési főosztályvezetője, valamit Dr. Horváth Lajos kardiológus főorvos, a Budai Irgalmasrendi Kórház stratégiai igazgatója ismertették a rendszer fő funkcióit és a bevezetés ütemtervét. Beszámoltak a több hónapig tartó, országos szintű pilot-időszak tapasztalatairól, melyek minden tekintetben pozitívak voltak, a legmagasabb szintű adatbiztonsági paraméterekkel rendelkező rendszer megbízhatónak bizonyult.

A teljes cikket ITT olvashatja el >>>

Reflektorfényben az egészségügy: kinek mit kell tennie a közös tér indulásáig?

Az alábbi cikk összefoglalja, hogy a 2017. november 1-jével csatlakozásra kötelezett egészségügyi ellátóknak milyen feladatokat kell addig végrehajtaniuk.

A Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Orvos-biológiai Szakosztálya szeptember 8-ai tájékoztató rendezvényén elhangzott EESZT csatlakozási ismertető nyomán született a Medical Online cikke, mely pontosan összefoglalja a csatlakozásra kötelezett intézmények teendőit. Ismerje meg Ön is, hogy milyen lépéseket kell megtenniük az intézményeknek, az orvosoknak és az informatikusoknak

A teljes cikket ITT olvashata el >>

Indul az EESZT éles próbaüzeme

Az egészségügyi adatokkal kapcsolatos digitális önrendelkezés február 15-től kezdődően mindenki számára lehetséges. A 2017. nyár végéig tartó éles EESZT próbaüzem feladata a rendszer éles tesztelése a biztonságos és gyorsabb gyógyulás, valamint a személyre szabott, minőségi egészségügyi ellátás érdekében.

A digitális önrendelkezés az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) lakosság számára hozzáférhető portálfelületén, a Lakossági portálon (www.eeszt.gov.hu) tehető meg, amely az www.e-egeszsegugy.gov.hu oldalról is elérhető. A belépéshez ügyfélkapus belépési azonosítóra és érvényes Társadalombiztosítási Azonosító Jelre (TAJ) van szükség. E kettő garantálja, hogy mindenki csak a saját adataihoz férhet hozzá. Önrendelkezésre a Kormányablakoknál személyes ügyintézés keretei között is lehetőség nyílik. A próbaüzem időszaka alatt csak azoknak a konkrét ellátással kapcsolatos adatai kerülnek be az EESZT-be, akiket a próbaüzemben részt vevő intézmények valamelyikében vizsgálnak, illetve kezelnek. Az önrendelkezés során beállított szabályok érvényben maradnak a próbaüzem 2017. harmadik negyedévében befejeződő időszakát követően is. Ekkor nyílik lehetőség a közfinanszírozott egészségügyi intézmények szabad csatlakozására. A közfinanszírozott egészségügyi intézmények kötelező csatlakozása 2017. év végén várható.

A Lakossági portálon (valamint a Kormányablakoknál) folyamatosan nyomon követhető, hogy az EESZT-n keresztül elérhető adatainkhoz ki és mikor kért hozzáférést. Beállítható az is, hogy a rendszer értesítést küldjön a személyünkhöz kapcsolt új adatok bekerüléséről, és amennyiben indokoltnak érezzük, korlátozásokat határozhatunk meg a lekérdezőre vagy egyes adatokra vonatkozóan. A rendszer alapbeállítása eleve csak a kezelőorvosok számára biztosítja az adatok elérését, elrejti a különösen érzékeny egészségi állapothoz tartozó, így például a pszichiátriai és nemi betegségekhez kötődő dokumentumokat, amelyeket kizárólag az e területeken dolgozó kezelőorvosok láthatnak.

Az ellátás biztonsága és gyorsasága az orvos rendelkezésére álló egészségügyi adatok mennyiségétől is függ, ezért fontos, hogy amikor valaki bekerül egy fekvő- vagy járóbeteg-ellátó intézménybe, elegendő adattal rendelkezzen róla a kezelőorvosa ahhoz, hogy a számára legmegfelelőbb terápiát a lehető legrövidebb idő alatt megállapíthassa. Az EESZT biztonságos kezelést támogató szolgáltatásai csak azoknak a gyógyulását tudják segíteni, akik lehetővé teszik, hogy kezelőorvosuk a kezelésük érdekében hozzáférjen a korábbi ellátásukkal kapcsolatos adataikhoz.

Korábbi hírek

Nagy várakozás előzte meg az új e-egészségügyi rendszer élesítését. Ezzel kapcsolatban is sok cikk jelent meg, párat szeretnénk megosztani Önnel.

Élesítésre kész az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) – közölte tegnap az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK). Megerősítették: a program a jövőre induló „pilot üzemmódra” vár, az egészségügyi szolgáltatók által használt kórházi információs, háziorvosi és patikarendszerek fejlesztői megismerhették azokat a műszaki paramétereket és technikai feltételeket, amelyekkel az EESZT-hez csatlakozni képes rendszereket tudnak létrehozni. A cikket ITT olvashatja el

Az e-recept az uniós támogatással megvalósuló Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT, Tér), vagyis a legmodernebb, privát felhő alapú informatikai struktúra egyik központi rendszerkomponense. Az e-recept kiállítása ugyanúgy zajlik, mint a papírvényé, ám a nyomtatás helyett e-recept készül, ami felkerül az informatikai felhőbe, s megjelenik a patikai rendszerben. A cikket ITT olvashatja el

Ma is használnak a különböző egészségügyi létesítmények, így a kórházak, magánrendelők, gyógyszertárak informatikai rendszereket, a gond az, hogy ezek legtöbbször nem tudnak egymással kapcsolatba lépni. Ha a beteget több helyen is kezelik, akkor lényegében csak rajta múlik, hogy az aktuális kezelőorvosának minden információ a birtokába kerül-e. Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) egy olyan központi felület lesz, amely a kórházakból, rendelőkből érkező adatokat fogadja és egységesíti. A 2017 első negyedévére tervezett élesítés miatt nem kell cserélni a jelenleg használt szoftvereket (nagyjából 6-7-féle van forgalomban), azokat bekötik az új rendszerbe. A cikket ITT olvashatja el