EESZT karbantartás december 12-én 20 órától

Ezúton tájékoztatjuk, hogy 2019. december 12-én 20 órától 22 óráig tervezett karbantartást végzünk az EESZT rendszerében, ezért a szolgáltatások és a portálfelületek ebben az időszakban korlátozottan lesznek elérhetőek.

A betegellátás menetét a karbantartás nem befolyásolja, a medikai rendszerek EESZT-kapcsolat nélkül a korábban megszokott módon működnek.

Az ez idő alatt keletkező adatok és dokumentumok utólag kerülnek feltöltésre az EESZT-be.

 

Megértésüket és türelmüket köszönjük.

 

EESZT Üzemeltetés

Megújul az EESZT infrastruktúrája

Ezúton tájékoztatjuk, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér központi infrastruktúráját biztosító és azt üzemeltető NISZ Zrt. vezetésével az elmúlt években kialakításra került a Kormányzati Adatközpont (KAK). A KAK kiépítésének alapvető célja a kormányzat és a közigazgatás stratégiai fontosságú informatikai háttérrendszerei számára egy magas üzembiztonságú, hatékonyan üzemeltethető működési környezet megteremtése.

Ennek a folyamatnak a kapcsán a KAK kiépítéséért és üzemeltetéséért felelős NISZ Zrt. vezetésével az EESZT infrastruktúrája is átköltöztetésre kerül a Kormányzati Adatközpont környezetébe.

Az EESZT költözése a tervek alapján 2019. decemberében várható, mely a költözés biztonságos végrehajtása érdekében előreláthatólag 48-72 órás leállást igényel majd. [A költözés pontos dátumáról a megfelelő időben és a megszokott csatornákon külön értesítést küldünk az Önök számára.]

Kérjük, hívják fel pácienseik figyelmét arra, hogy az EESZT költözése alatti néhány napon csak a felírási igazolás birtokában fogják tudni kiváltani a gyógyszereiket – a költözés ideje alatt a TAJ-alapú, felírási igazolás nélküli kiváltás nem lesz lehetséges!

További kérdései esetén kérjük, keresse az EESZT Kontakt Center munkatársait a +36 1 920 1050-es telefonszámon vagy a helpdesk.eeszt@aeek.hu email címen.
 
Szíves együttműködésüket előre is köszönjük!
 
EESZT Üzemeltetés

Az idén még kötelező kiadni a felírási igazolást - 2019. december 31-ig kitolódott a határidő

Egy évvel meghosszabbította a felírási igazolások kötelező kiadására vonatkozó határidőt az emberi erőforrások miniszterének rendelete, így 2019. december 31-ig a gyógyszereket felíró orvosoknak ezt kötelező kiállítaniuk és külön kérés nélkül is át kell adniuk a betegeknek. A hosszabbítást az indokolja, hogy a visszajelzések alapján sok páciens számára még komfortosabb a papír alapú megoldások használata a gyógyszerek felírásakor és kiváltásakor.

Ezúton tájékoztatjuk, hogy az Emberi Erőforrások miniszterének 42/2018. (XII. 18.) számú EMMI rendelete egyebek közt módosította az elektronikus vénnyel kapcsolatos egyes miniszteri rendeleteket is.

E módosítás értelmében – az eredeti határidőt egy évvel meghosszabbítva – a gyógyszereket felíró orvosoknak a hagyományos, NEAK által kibocsátott vényre nyomtatott

felírási igazolást 2019. december 31-ig kötelező kiállítani és azt külön kérés nélkül át kell adniuk a betegeknek.

 

A gyógyszerkiváltás folyamata nem változik: a felírt készítményeket a papír alapú felírási igazolással válthatja ki az ellátott, vagy részére bárki más, de a beteg saját maga részére eSzemélyivel, illetve személyazonosító okmány és a TAJ kártya együttes bemutatásával is kiválthatja gyógyszereit, a felírási igazolás mellőzésével.

 

EESZT Üzemeltetés

Tájékoztató az eSzemélyi igazolványokon található CVCA tanúsítvány frissítéséről

Az IdomSoft Zrt. tájékoztatása alapján az alábbi tájékoztatást adjuk a frissítési folyamathoz kapcsolódóan:

2018. december 12-től minden eSzemélyi igazolványon egy alkalommal végre kell hajtani a CVCA tanúsítvány frissítését annak érdekében, hogy az azonosítási funkció működjön.

Az eSzemélyi kliens automatikusan felismeri a lejárt tanúsítvánnyal rendelkező igazolványokat, és végigkíséri Önöket a frissítési folyamaton, mely az alábbi képekre kattintva érhető el. 

 

2018. december 12. után kizárólag frissített tanúsítvánnyal rendelkező igazolványokkal működik az azonosítás, az EESZT-be történő belépés valamint az eRecept kiváltáshoz kapcsolódó eSzemélyiből történő TAJ-kiolvasás is csak így lesz lehetséges!

A frissítés gördülékeny lebonyolítása érdekében javasoljuk, hogy 2018. december 12-én a szokásos időpontnál korábban kezdjék meg a bejelentkezést az EESZT rendszerébe, és futtassák le a kártyákon a frissítési folyamatot.

 

Az eSzemélyiből történő TAJ-kiolvasáshoz szükséges patikai azonosítást követően ugyanazt a frissítési folyamatot kell végrehajtani az állampolgárok igazolványain, mint az EESZT-be történő belépés során a patikai dolgozók esetében. Tekintettel arra, hogy az eSzemélyi olvasóval nem rendelkező állampolgároknak nincsen lehetőségük a CVCA tanúsítvány frissítésére kérjük, hogy támogassák munkánkat a frissítés patikákban történő lefuttatásával az eReceptek eSzemélyivel történő kiváltása során.

 

Kérdés esetén, kérjük, konzultáljon intézményi informatikusával, vagy keresse az EESZT Kontakt Center munkatársait munkaidőben a +36 1 920 1050-es telefonszámon, vagy a helpdesk.eeszt@aeek.hu email címen!

 

Az IdomSoft Zrt. részletes tájékoztatóját a CVCA frissítéshez kapcsolódó képernyőképekkel az alábbi képre kattintva töltheti le:

 

 

 

 

 

 

Együttműködését köszönjük!

 

EESZT Üzemeltetés

 

eSzemélyi Kliens verziófrissítés NOVEMBER 19-ig

Az IdomSoft Zrt. tájékoztatása alapján az alábbi információkat adjuk az eSzemélyi Kliens frissítésével kapcsolatban:

Az eSzemélyi Kliens 1.5 előtti verziók támogatásának végső határideje

2018. november 19-re módosult.

2018. november 19-ét követően az eSzemélyi eAzonosítás funkciója az 1.5-nél régebbi Kliens verziókkal nem lesz kompatibilis, az azonosítási szolgáltatás nem fog működni!

Fontos, hogy az 1.5 verziónál régebbi verziók a felhasználói végpontokon a fenti dátumig frissítésre kerüljenek. A frissítéshez szükséges letöltési útmutatót az alábbi képre kattintva érheti el:

eSzemélyi Kliens telepítési útmutató

 

 

 

 

 

 

 

A beérkezett visszajelzések nyomán a telepítések során azonosított fennakadások elhárításra kerültek, így az eSzemélyi Kliens alkalmazáshoz ismét elérhetőek a szükséges frissítések.

 A gépeken futó eSzemélyi Kliens verziószámát az eSzemélyi Kliens Kártyakezelő alkalmazás

Fő Menü -> Segítség -> Névjegy -> Verzió:

menüpontjában ellenőrizheti. 

Windows környezetben futó eSzemélyi Kliensek esetében a frissítés továbbra is automatikus.

Amennyiben a frissítés automatikusan nem történik meg, úgy

Windows 7 alapú, vagy magasabb verziószámú operációs rendszerek esetén az https://eszemelyi.hu/letoltesek oldalról,

Windows XP-s környezetek esetén honlapunkról vagy az alábbi képre kattintva letölthető az a telepítőalkalmazás, amellyel a frissítés lefuttatható.  

 

FIGYELEM! A Windows XP operációs rendszerre készített eSzemélyi Kliens alkalmazás kizárólag Windows XP környezetben futtatható, Windows 7,8,10 rendszereken nem telepíthető!

Kérdés esetén, kérjük, konzultáljon rendszerszállítójával, intézményi informatikusával, vagy keresse az EESZT Kontakt Center munkatársait munkaidőben a +36 1 920 1050-es telefonszámon, vagy a helpdesk.eeszt@aeek.hu email címen!

 

Együttműködését köszönjük!

EESZT Üzemeltetés

 

EESZT: Így kell vizsgázni az orvosoknak

Az EESZT fenntartója olyan képzési felületet biztosít, mely könnyen és gyorsan elsajátíthatóvá teszi a legfontosabb alapismereteket, írja a Medical Online cikke.

A Medical Online cikke részletesen ír a https://eeszt.aeek.hu oldalon elérhető EESZT képzésről. A Felhasználói Tájékoztató megismerése feltétele annak, hogy a felhasználók aktiválhassák magukat a rendszerben. Ezért az e-learning képzésben megismerhető tájékoztatás és a letölthető oktatási segédlet átolvasása után egy 10 kérdéses tesztsor segítségével kerül leellenőrzésre a megszerzett tudás.

Olvassa el a teljes cikket ITT >>

Fontos információk az eSzemélyi Klienssel kapcsolatban

Amennyiben az EESZT-vel, valamint az eSzemélyi Klienssel kapcsolatban kérdése lenne, írjon a helpdesk.eeszt@aeek.hu e-mail címre, vagy hívjon minket a +36 1 920 1050-es számon (H-CS: 8:00-16:30 és P: 8:00-14:00).

A honlapon korábban megtalálható, eSzemélyi Kleins felhasználói kézikönyvben és telepítési útmutatóban, a láblécnél tévesen került feltüntetésre a Belügyminisztérium Informatikai Helyettes Államtitkárságának elérhetősége. Tájékoztatjuk, hogy itt NEM tudnak információval szolgálni az EESZT-vel kapcsolatban!

Kérjük, hogy ezen elérhetőségeket ne használja az EESZT-vel, valamint az eSzemélyi Klienssel kapcsolatos kérdéseik felvetésére!


Amennyiben az EESZT-vel, valamint az eSzemélyi Klienssel kapcsolatban kérdése lenne, írjon a helpdesk.eeszt@aeek.hu e-mail címre, vagy hívjon minket a +36 1 920 1050-es számon (H-CS: 8:00-16:30 és P: 8:00-14:00).

EESZT fórumot tartottak a Semmelweis Egyetemen

Fórumot rendezett a Semmelweis Egyetem és az Állami Egészségügyi Ellátó Központ a november elsejétől a közfinanszírozott intézményekben kötelezően működő Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) pilot-időszakának tapasztalatairól, valamint az EESZT csatlakozás adminisztratív és technikai lépéseiről.

Fórumot rendezett a Semmelweis Egyetem Informatikai Igazgatósága és az Állami Egészségügyi Ellátó Központ a november elsejétől élesben működő Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) országos szinten megvalósult pilot-időszakának tapasztalatairól, valamint az EESZT csatlakozás adminisztratív és technikai lépéseiről.

Az ÁEEK részéről Szabó Bálint, az EESZT fenntartási és üzemeltetési főosztályvezetője, valamit Dr. Horváth Lajos kardiológus főorvos, a Budai Irgalmasrendi Kórház stratégiai igazgatója ismertették a rendszer fő funkcióit és a bevezetés ütemtervét. Beszámoltak a több hónapig tartó, országos szintű pilot-időszak tapasztalatairól, melyek minden tekintetben pozitívak voltak, a legmagasabb szintű adatbiztonsági paraméterekkel rendelkező rendszer megbízhatónak bizonyult.

A teljes cikket ITT olvashatja el >>>

Reflektorfényben az egészségügy: kinek mit kell tennie a közös tér indulásáig?

Az alábbi cikk összefoglalja, hogy a 2017. november 1-jével csatlakozásra kötelezett egészségügyi ellátóknak milyen feladatokat kell addig végrehajtaniuk.

A Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Orvos-biológiai Szakosztálya szeptember 8-ai tájékoztató rendezvényén elhangzott EESZT csatlakozási ismertető nyomán született a Medical Online cikke, mely pontosan összefoglalja a csatlakozásra kötelezett intézmények teendőit. Ismerje meg Ön is, hogy milyen lépéseket kell megtenniük az intézményeknek, az orvosoknak és az informatikusoknak

A teljes cikket ITT olvashata el >>