miniHIS alkalmazással kapcsolatos kérdések

Az alábbiakban a miniHIS alkalmazás regisztrációja és használata során felmerülő kérdésekre olvashat válaszokat.

 

  • Hogyan tudom beállítani a NEAK vény méretét a nyomtatáshoz?

    Minden esetben az operációs rendszer nyomtatási beállításaiban kell a megfelelő méretet beállítani. Ez operációs rendszerenként eltérő lehet.

     

    Nyomtatás Windows 10-ből:  

    Start/ Nyomtató és Szkennerek/Nyomtató választás/Kezelés /Nyomtatási beállítások). Adott nyomtató esetében, (1) Méret választás: Felhasználói változat választása az ott megadott alapértelmezett értékek módosítása (szélesség és hosszúság) megadása, mentés.

    Szélesség: 121.92 mm

    Hosszúság: 210 mm

    A beállítás után a felhasználó által beállított méret a NEAK vény formátumhoz fog igazodni.

     

    Nyomtatás Google Chrome-ból:

    (1) Felső lebegő menüben a NYOMTATÁS ikon választása

     

     

    Megjelenő felületen (2) további beállítások választása, alatta lenyíló funkciók közül (3) az operációs rendszer nyomtatási szolgáltatásainak választása.

    A számítógép megjeleníti a Nyomtatás funkciót, amelyben a megfelelő nyomtató kiválasztható, szükség szerint a nyomtatás paraméterei, NEAK vény nyomtatáshoz szükséges beállítások megadhatók.

    (4) Nyomtató választás, további beállítások, (5) Méret választás. (Ha a Felhasználói méret nincs beállítva a nyomtatóhoz, adatai itt is szerkeszthetők (lásd előző fejezet) majd OK, és (6) Nyomtatás.

     

    Nyomtatás Microsoft Edge böngészőből

    Felső menüsávban Nyomtatás (1) ikon választása. Megjelenő felületen a nyomtató kiválasztása (2), további beállítások (3) választása, nyomtatás méretének, tálcának beállítása, majd nyomtatás.

     

    Nyomtatás Internet Explorer, FireFox böngészőből

    Nyomtatás ikon választása (1) megjelenő felugró ablakban a nyomtató kiválasztása (2).

    A nyomtató választása után be kell állítani (ha korábban nem volt) a NEAK vény méreteihez illeszkedő egyedi méretet: Méret (3) választás szélesség és hosszúság megadása (4):

    Szélesség: 121.92 mm

    Hosszúság: 210 mm

    OK > mentés.

    A méret beállítás után nyomtatható a Felírási igazolás.

     



  • eRecept nyomtatás Internet Explorer, FireFox böngészőből

    Nyomtatás ikon választása (1) megjelenő felugró ablakban a nyomtató kiválasztása (2).

    A nyomtató választása után be kell állítani (ha korábban nem volt) a NEAK vény méreteihez illeszkedő egyedi méretet: Méret (3) választás szélesség és hosszúság megadása (4):

    Szélesség: 121.92 mm

    Hosszúság: 210 mm

    OK > mentés.

    A méret beállítás után nyomtatható a Felírási igazolás.



  • Miért nem jelenik meg a nyomtatandó dokumentum nyomtatás előtt?

    Abban az esetben, ha Ambuláns lap, Felírási igazolás, vagy Vény nyomtatása esetében nem jelenik meg új ablakban a nyomtatandó dokumentum, úgy:

    1. vizsgálja meg, hogy a gépén nincsen-e valamilyen reklámblokkoló alkalmazás pl. AdBlocker telepítve. Amennyiben igen, magában az alkalmazásban kell engedélyezni az oldalon esetlegesen a felfüggesztés funkciót alkalmazva

     

    1. ellenőrizze, hogy az alkalmazott böngészőben engedélyezve van-e a Felugró ablakok funkció Amennyiben a felugró ablak le van tiltva, úgy azt engedélyezni kell, böngészőtől függően különböző lépésekkel:

     

     

    Microsoft Internet Explorer

    • Indítsa el az Internet Explorer alkalmazást.
    • Az ablak jobb felső sarkában kattintson a Beállítások ikonra, majd válassza az Internetbeállítások lehetőséget.
    • Az Adatvédelem lapon, az Előugró ablakok blokkolása területen válassza az Előugró ablakok blokkolásának bekapcsolása lehetőséget.
    • Kattintson a Beállítások elemre a blokkolási beállítások konfigurálásához.
    • Az Előugró ablakok blokkolási beállításai ablakban, a Blokkolási szint, területen válassza ki a megfelelő beállítást a legördülő listából, majd kattintson a Bezárás elemre.
    • Kattintson az Alkalmaz, majd az OK gombra.

    Mozilla Firefox

    • Indítsa el a Firefoxot.
    • A jobb felső sarokban kattintson a Menü megnyitása ikonra, majd a Beállítások lehetőségre.
    • A Beállítások ablakban, a Tartalom lapon válassza az Előugró ablakok blokkolása lehetőséget.
    • Google Chrome
    • Indítsa el a Google Chrome böngészőt.
    • A jobb felső sarokban kattintson A Google Chrome személyre szabása és beállításai ikonra, majd kattintson a Beállítások menüpontra.
    • A Beállítások ablakban kattintson a Speciális beállítások megjelenítése lehetőségre.
    • Az Adatvédelem területen kattintson a Tartalom beállításai lehetőségre.
    • A Tartalom beállításai ablakban görgessen le az Előugró ablakok elemig, és válassza a Semmilyen webhelyen ne jelenjen meg előugró ablak (javasolt) lehetőséget.
    • Kattintson a Befejezés gombra.

    Safari Mac Számítógépen

    • Indítsa el a Safari böngészőt a Mac számítógépen.
    • A menüsávon kattintson a Safari, majd a Beállítások lehetőségre.
    • A Biztonság lapon, a Webes tartalom mellett ellenőrizze, hogy be van-e jelölve az Előugró ablakok blokkolása elem.

    ÚJ Microsoft Edge

    • Az új Microsoft Edge-ben válassza a Beállítások és egyéb lehetőségek > Beállítások  > Webhely engedélyei elemet.
    • Válassza az Előugró elemek és átirányítások lehetőséget.
    • Állítsa a Letiltás váltógombot Be értékre.

    Régi Microsoft Edge

    • A régi típusú Microsoft Edge-ben válassza a Beállítások és egyéb lehetőségek> Beállítások > Adatvédelem és biztonság elemet
    • Majd a legördülő listában a Biztonság résznél válassza az Előugró ablakok blokkolása lehetőséget a csúszkát tolja Balra


  • Újdonságokról, új funkciókról hogyan kaphatok értesítést?

    Minden miniHIS-el kapcsolatos új információról és új fejlesztésről az EESZT hivatalos csatornáján értesülhet, melynek elérhetősége: https://e-egeszsegugy.gov.hu/hu/minihis



  • Mit kell tennem, ha megjelenik a miniHIS új verziója?

    Amennyiben az előző bejelentkezést követően a rendszerben verziófrissítés történt, akkor a belépést követően megjelenő felugró képernyőn nyomja meg a ”Felület Frissítés” gombot. Ennek hatására az alkalmazás automatikusan frissül a háttérben, egyéb teendője nincsen.



  • Miért nem tudom a linkről megnyitni a miniHIS-t?

    Amennyiben a https://minihis.eeszt.gov.hu/kozp-alk-keszlet/#/ oldal nem jelenik meg, hibaüzenetet ad vissza vagy villogás tapasztalható, akkor az oldal frissítése szükséges.

    Ezt a Ctrl+F5 billentyűkombináció vagy csak az F5 billentyű lenyomásával teheti meg, vagy kattintson a böngésző frissítés ikonjára.



  • Miért nem tudok belépni a rendszerbe? Hibaüzenet: „Indító felhasználó belépése megtagadva”

    Amennyiben az Ellátás munkaterületen piros a sáv az Ellátás adatok mellett, és a bal alsó sarokban megjelenik egy hibaüzenet: „Indító felhasználó belépése megtagadva (egyedi hiba azonosító: ())” akkor az adott felhasználó esetében a Vmátrixban az IAM jogosultságok között nincs Orvos szerepköre az adott szervezeti egységhez beállítva.

    A VMatrix jog megadása után, az ellátás adatlapon az ellátást újra be kell küldeni az EESZT-be, ami a háttérben automatikusan történik.



  • Más szolgáltató által elvégzett vizsgálati eredmények hozzárendelésére a páci-enseinkhez van lehetőség? Ez kötelező?

    A miniHIS rendszer megjelenít a páciens esetében minden rá, és vele történt egészségügyi adatot, ami más szolgáltató esetében keletkezett és felkerült a TÉR-be.

    Ezt befolyásolhatja, hogy az állampolgár a Lakossági Portálon önrendelkezett-e az EESZT rendszerében adatkezeléssel kapcsolatban ill. hogy a korábbi intézményben megfelelő módon lezárták-e az ellátási eseményét, ezáltal keletkezett-e valamilyen záró dokumentum.



  • Miért nem tudom kinyomtatni a receptet?

    A nyomtatási dokumentumablak megjelenik, mégsem tudok továbblépni.

    1. ellenőrizze, hogy megfelelően van-e csatlakoztatva a nyomtató!
    2. ellenőrizze, hány jegyű kód BNO szerepel a recepten!

    Amennyiben a recept adatlapon 3 értékű BNO kódot választott ki a papír alapú recept elkészítésekor, úgy a recept nyomtatása nem lehetséges. Nyomtatáshoz válasszon 5 jegyű BNO kódot a receptadatlapon.



  • eRecept nyomtatás Microsoft Edge böngészőből

    Felső menüsávban Nyomtatás (1) ikon választása. Megjelenő felületen a nyomtató kiválasztása (2), további beállítások (3) választása, nyomtatás méretének, tálcának beállítása, majd nyomtatás.



  • eRecept nyomtatás Google Chrome-ból

    (1) Felső lebegő menüben a NYOMTATÁS ikon választása

     

    Megjelenő felületen (2) további beállítások választása, alatta lenyíló funkciók közül (3) az operációs rendszer nyomtatási szolgáltatásainak választása.

     

    A számítógép megjeleníti a Nyomtatás funkciót, amelyben a megfelelő nyomtató kiválasztható, szükség szerint a nyomtatás paraméterei, NEAK vény nyomtatáshoz szükséges beállítások megadhatók.

    (4) Nyomtató választás, további beállítások, (5) Méret választás. (Ha a Felhasználói méret nincs beállítva a nyomtatóhoz, adatai itt is szerkeszthetők (lásd előző fejezet) majd OK, és (6) Nyomtatás.



  • eRecept nyomtatás Windows 10-ből:

    Start/ Nyomtató és Szkennerek/Nyomtató választás/Kezelés /Nyomtatási beállítások). Adott nyomtató esetében, (1) Méret választás: Felhasználói változat választása az ott megadott alapértelmezett értékek módosítása (szélesség és hosszúság) megadása, mentés.

    Szélesség: 121.92 mm

    Hosszúság: 210 mm

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    A beállítás után a felhasználó által beállított méret a NEAK vény formátumhoz fog igazodni.



  • Hogyan tudok nyomtatni a miniHIS-ből?

    Az elkészített Felírási igazolás, Papírvény, Ambuláns lap nyomtatható a rendszerből. A sikeresen beküldött elemek az eRecept űrlapról, illetve az Ellátás adatok/EHR/Ambuláns lap űrlapról nyomtathatók utólag is.

    Nyomtani a miniHIS rendszerből a Felírási igazolás műveletet választva lehet. A program a böngészőben egy új ablakban megnyitja a generált állományt (ha nem, akkor az Ad blocker /reklám blokkoló/ alkalmazások korlátozásait fel kell oldani.)

     

     



  • Hogyan tudok keresni az ellátások között?

    A miniHIS nyitólapon a gyorskereső funkcióval lehet keresni korábbi ellátásokra.

    Ellátott nevére keresve a sor elején található lenyíló ikonnal érhetők el a korábbi ellátások időben visszafelé. Kiválasztva a szükségeset, előhívható az ambuláns lap és nyomtatható.



  • Hogyan tudok keresni az ambuláns naplóban?

    Az ambuláns naplóban kereshetők a korábbi ellátások. Az ambuláns naplóban megnyitva az ellátást a korábban előállított ambuláns lap újra kinyomtathatók, amennyiben megtörtént a páciens kiválasztása.



  • Ambuláns lap nyomtatása

    Az ellátás befejezésekor a rendszer generálja az ambuláns lapot és beküldi az EESZT-be. A sikeres feldolgozás után egy új böngésző lapon jelenik meg a nyomtatandó felület, innen lehet az ambuláns lapot kinyomtatni.

    Korábbi Ambuláns lapot kétféleképpen lehet megkeresni és kinyomtatni a rendszerben.



  • Nem tudok 1940 előtt született pácienst felvenni, mert a születési idő mező nem szerkeszthető. Mi a teendő?

    Az 1940 előtt született páciensek felvétele során a Ctrl – (Control és Mínusz) billentyűzet kombináció megnyomásával, az ablak méretének csökkentését követően kézzel vihető be a kívánt dátum.



  • Az ellátás során hogyan tudom ellenőrizni, hogy a páciens adata felkerült-e az EESZT-be?

    A páciens eseménykatalógusát a Naplózási események között (EESZT-be küldés eredménye oszlopban), valamint az Ellátás történetben találja meg.



  • Lehet visszamenőleg ellátási eseményt felküldeni a TÉR-be?

    NEM. Ahogy az ellátás, úgy annak rögzítése is valós időben kell, hogy történjen, korábbi időpont megadása nem lehetséges. 



  • Fekvőbeteg ellátás hogyan rögzíthető?

    A miniHIS nem alkalmas a fekvőbeteg-ellátással kapcsolatos adatszolgáltatásra. A rendszer Járóbeteg és Háziorvosi ellátási eseményeket rögzít és továbbít az EESZT felé.