mobilToken

Az EESZT mobilToken olyan többfaktoros azonosítást biztosító alkalmazás, amely lehetővé teszi az orvosok, gyógyszerészek és más egészségügyi dolgozók számára az EESZT rendszerébe történő bejelentkezést mobiltelefon vagy akár tablet segítségével.

Az alkalmazás használatával az ágazati felhasználó mindössze az EESZT felhasználónév és egy, a regisztrált mobilkészüléken generált egyszer használható jelszó megadásával tud bejelentkezni az EESZT-be.

(Az applikáció egyszer használatos jelszót a felhasználó által előzetesen beállított PIN kód megadásával képes generálni).

 

A mobilTokennel kapcsolatos részletes tájékoztatókat az alábbi kézikönyvekben találja:

 

Hogyan működik a mobilToken?


A mobilToken előzetes regisztrációt követően vehető igénybe. Új mobiltelefon regisztrálásához a felhasználónak be kell jelentkeznie az EESZT Ágazati Portálján, ezzel biztosítva az előzetes személyazonosítást.

A regisztráció során beállításra kerül a mobilToken 6 számjegyből álló PIN kódja, amely a későbbiekben elengedhetetlen lesz az applikáció használatához.

 

FIGYELEM!

  • A mobilTokenhez megadott PIN kód adatvédelmi okokból kifolyólag nem egyezhet meg az eSzemélyi PIN kódjával!
  • Bejelentkezésnél a PIN kód megadásakor megjelenő billentyűzeten lévő számok elhelyezkedése biztonsági előírásokból kifolyólag időszakosan változik.

 

Felhasználó azonosítása mobilTokennel:


Az EESZT mobilToken célja a már meglévő, többfaktoros EESZT authentikációs lehetőségek mellé egy kényelmesebb alternatíva biztosítása.


 

mobilTokennel történő bejelentkezés lépései:

 

  1. alkalmazás megnyitása a regisztrált készüléken,
  2. PIN kód megadása a készülék kijelzőjén megjelenő billentyűzet segítségével,
  3. mobilToken által generált egyszer használatos jelszó megadása az EESZT belépési felületén.

 

mobilToken letiltása:


Amennyiben a mobilToken azonosítás során több esetben is hibás kód kerül megadásra, a mobilToken letiltja a bejelentkezést.


FONTOS: A mobilToken abban az esetben is generál egyszer használatos kódot, ha a tiltás már megtörtént. Ilyen esetekben azonban a bejelentkezés a kapott kóddal nem lehetséges.



A mobilToken letiltása az alábbiak szerint történhet:
 

  • Az applikáció által generált egyszer használatos kód nem megfelelő beírása esetén a harmadik sikertelen bejelentkezési próbálkozást követően a mobilToken ideiglenes tiltás alá kerül. Az ideiglenes tiltás 5 perc elteltével automatikusan megszűnik. A mobilToken ideiglenesen letiltott állapota ellenőrizhető az Ágazati Portálon bejelentkezve, a regisztrált mobilalkalmazások felületén.
     
  • A mobilTokenhez használt PIN kód elírása esetében 100 hibás azonosítási próbálkozás után a regisztrált alkalmazás teljes tiltás alá kerül. Teljes tiltás feloldásában az EESZT Üzemeltetés kollégái tudnak segítséget nyújtani. A felmerülő problémát az alábbi elérhetőségeken van lehetősége bejelenteni:


+36 1 920 1050     

helpdesk@eszfk.hu