Gyógyászati segédeszközök elektronikus vényen 2021.

A jogszabálymódosítások alapján 2021. szeptember 1-ig minden ártámogatási szerződéssel rendelkező gyógyászati segédeszköz forgalmazónak csatlakoznia kell az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térhez (EESZT-hez).

2021. november 1-jétől pedig lehetőség nyílik

  • a gyógyászati segédeszközök,
  • oxigén gáz + tartozékainak, illetve
  • bizonyos szolgáltatások (javítás, kölcsönzés)

elektronikus rendelésére és kiváltására.

 

Azon forgalmazóknak, akik 2021. november 1. után kötnek ártámogatási szerződést, EESZT csatlakozási kötelezettségüket a szerződéskötést követően kell teljesíteniük. Ez alól kivételt képeznek az optikai segédeszközöket, valamint a fogtechnikai eszközöket forgalmazók.  Ezen termékek rendelése továbbra is papír vényen történik.

 

Ártámogatási szerződéssel nem rendelkező szolgáltató nem fogja elérni az EESZT szolgáltatásokat.

 

 

 

A gyógyászati segédeszköz forgalmazók EESZT csatlakozási segédlete innen tölthető le.

 

Az EESZT-hez történő csatlakozás 2 fázisban történik:

 

  • Adminisztratív csatlakozás 2021. szeptember 1-ig:
  • regisztráció az eKapu felületen
  • egyedi azonosító megadás működési engedély első oldalán szereplő 6 jegyű NNK azonosító
  • saját e- mail cím megadása, melyre a rendszer aktiváló linket küld
  • jelszó megadása
  • csatlakozási nyilatkozat kitöltése, és beküldése az EESZT-nek
  • További információ: https://e-egeszsegugy.gov.hu/ekapu

  • Műszaki csatlakozás 2021.november 1-ig:

 

Az elektronikusan rendelt vények kiszolgálása érdekében, minden érintett forgalmazónak, EESZT engedéllyel rendelkező informatikai rendszert kell használnia, hogy a módosított jogszabályoknak megfelelően, elektronikusan rendelt GYSE-k kiváltását 2021. november 1-jétől biztosítani tudják. Azoknak a forgalmazóknak, akik nem rendelkeznek ennek megfelelő kiadói szoftverrel, lehetőségük lesz egy ingyenes webfelülethez csatlakozni, ami a NEAK felé történő elszámolást nem támogatja, de biztosítja majd az EESZT oldali funkciókat (vények lekérdezése és adminisztrációja), hogy a forgalmazók a törvényben előírt adatszolgáltatási kötelezettségüknek eleget tudjanak tenni. A használt rendszerrel kapcsolatos további információért, kérjük, vegyék fel a kapcsolatot rendszerszállítójukkal!

 

Az átmeneti időszak kezelése 2021.november 1- ig:

 

az EESZT eRecept moduljában a vényírási szabályoknak megfelelően, jelenleg kizárólag a NEAK által engedélyezett gyógyászati segédeszközök elektronikus vényfelírására van lehetőség. Az egyéb, társadalombiztosítási támogatással rendelkező GYSE-k továbbra is csak papír alapon rendelhetők.

Az orvos a gyógyászati segédeszköz felírása során, minden esetben tájékoztatja a páciensét a vénykiváltási lehetőségekről, az alábbiak szerint:

  • papír alapú GYSE vény: GYSE forgalmazónál és gyógyszertárban is kiváltható
  • eReceptre felírt GYSE: kizárólag gyógyszertárakban váltható ki, felírási igazolás  alapján. GYSE forgalmazó nem jogosult az eszköz kiadására.

 

 
Amennyiben további kérdése merülne fel, kollégáink az alábbi elérhetőségeken készséggel állnak rendelkezésére:
Email: gyse.eeszt@okfo.gov.hu
Telefon: +36 1 920 1050