Gyakran Ismételt Kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban felmerülő kérdéseket és válaszokat, hogy gyorsan és egyszerűen megtalálhassa a szükséges információkat.
Amennyiben itt nem talál választ a kérdésére, forduljon bizalommal Ügyfélszolgálatunkhoz – örömmel segítünk!
eRecept és eGYSE recept
Csak teljes áron tudom felírni a gyógyszert, a többi felírási jogcím nem választható. Miért?
A rendszer az aktuális NEAK által használt – minden hónapban frissülő – PUPHA gyógyszertörzset alkalmazza. A program az itt található gyógyszeradatbázist és a termékekhez rendelt adatokat dolgozza fel a felhasználás során.
A Jogcím listában csak azok az értékek aktívak, amelyek a hatályos gyógyszertörzs szerint adott terméknél választhatók. Amennyiben Ön olyan terméket választ ki, ahol az adott jogcím esetében az adatbázisban több is választható az adott terméknél, úgy a felületen a legördülő listában azok is aktívak lesznek, így több jogcím közül tud választani. Vélelmezhetően Ön olyan gyógyszerterméket választott, amely a PUPHA adatbázisa szerint csak teljes áron írható fel, így a Jogcím mezőben csak ez választható az adott termékhez.
Abban az esetben, ha rendszerben lévő Részletes gyógyszerkeresőt használja, akkor a találati listában a termékek ABC sorrendben szerepelnek, egy elemet lenyitva megtekinthetők az egyenértékű csoportba tartozó további gyógyszerek, napi terápiásköltség alapján, növekvő sorrendbe rendezve. A csoportban zöld kerettel található meg a referenciatermék, és kék kerettel az adott termék, amelyről a csoportot megnyitottuk. Ezáltal lehetőség van más típusú, de ugyanolyan értékkel rendelkező terméket választani és így a Jogcím választás lehetőségét bővíteni.
Nem találom az adott gyógyszert a gyógyszerkeresőben.
Az összetettebb gyógyszerigénynél a részletes keresőt ajánlatos használni, ha így sem találja, vegye ki a pipát a Forgalomban lévő ablakból és úgy is próbálja meg a keresést. Amennyiben így megtalálja, azt jelenti, hogy a keresett gyógyszer nincs forgalomban.
Megoldható, hogy recept felírásnál lehessen látni a gyógyszerek árát?
Igen, a Részletes gyógyszerkeresőben tudja megtekinteni az adott gyógyszerre vagy az adott csoportba tartozó gyógyszerek árát. A teljes áron felírható készítményeknél nem jelenik meg az ár.
eBeutaló
Nem találom az adott intézményt ahová szeretném beutalni a pácienst.
Előfordulhat, hogy az adott intézmény nevét megváltoztatták. A miniHIS mindig egy központi adatbázisból dolgozik. Abban az esetben, ha nem ismert az intézmény új neve, akkor az Ágazati Portál/Törzsek és nyilvántartások/Törzspublikáció/EUSZOLG_ENGEDÉLY_PUBLIKUS menüpontra kattintva kikereshető az új megnevezés.
Betegellátás
Van lehetőség orvosi igazolás továbbítására az eKréta rendszerében?
Igen, az ellátás rögzítési folyamatában van lehetőség gyermekorvosi igazolás kiállítására és beküldésére az eKréta rendszerben, iskolai hiányzás esetén. A funkciót az Ellátás oldal bal oldali menüjéből a Gyermekorvosi igazolás gombra kattintva tudja kiválasztani az ellátás során.
Ha a keresőképtelen állomány közben diagnózisváltásra van szükség, megoldható úgy, hogy folytatólagos maradjon a táppénz?
Nem, le kell zárni a táppénzt diagnózisváltással és megnyitni egy új táppénzt a kívánt diagnózissal.
Már lezárt keresőképtelen állománynál lehet diagnózist módosítani?
Igen, a Jelentések menüben a Táppénzes naplóban ki kell nyitni a módosítani kívánt táppénzes állományt, majd a Visszanyitás gombra történő kattintást követően tudja módosítani a diagnózist.
Már lezárt keresőképtelen állománynál lehet módosítani a lezárás időpontját?
Igen, a Jelentések menüben a Táppénzes naplóban ki kell nyitni a módosítani kívánt táppénzes állományt, majd a Visszanyitás gombra történő kattintást követően tudja módosítani a lezárás időpontját.