A www.eeszt.gov.hu oldalon, az EESZT rendszer lakosság számára megnyitott portálján minden Önnel kapcsolatos egészségügyi adat megtalálható, melyeket a Térhez csatlakozott intézmények 2017. november 1-jét követően feltöltöttek. A portál használatával kapcsolatban felmerülő kérdéseire az alábbiakban találhat választ.
- Hogyan tudok belépni a Lakossági Portálra?
A Lakossági Portálra (www.eeszt.gov.hu) történő belépéshez Ügyfélkapu azonosító szükséges.
- Amennyiben még nem rendelkezik ügyfélkapus azonosítóval: a portálra történő belépés kizárólag ügyfélkapu hozzáféréssel lehetséges. A regisztrációért kérjük, fáradjon be a legközelebbi Kormányablakhoz! Részletekért kattintson IDE!
- Kiskorú gyermekem/cselekvőképtelen hozzátartozóm egészségügyi adatait is megtekinthetem és letölthetem a Lakossági Portálon?
A Lakossági Portálra történő belépés kizárólag Ügyfélkapu-hozzáféréssel lehetséges. Ügyfélkapu-hozzáférést bármelyik Kormányablakban igényelhet akár kiskorú gyermeke, akár cselekvőképtelen hozzátartozója számára. A 2020-as évben élesedő képviseleti jogosultsági rendszer, az ahhoz szükséges rendeletmódosítást követően lehetővé fogja tenni más személy egészségügyi adatainak kezelését a megfelelő jogosultságok EESZT-ben történő beállítását követően.
- Külföldi tartózkodásom alatt szeretném elérni az adataimat az EESZT Lakossági Portálján keresztül, be tudok lépni a rendszerbe?
Az EESZT Lakossági portálja (www.eeszt.gov.hu) az Európai Unió területéről már elérhető, így ezekben az EU-s tagországokban megtekintheti az Önre vonatkozó, EESZT-be feltöltött egészségügyi adatokat a felületen.
- Hol juthatok bővebb információkhoz?
- Minden adatomat helyesen írtam be, mégsem tudok belépni a felületre. Miért?
Előfordulhat, hogy a belépés meghiúsul, mivel nem egyeznek az ügyfélkapus azonosítóhoz és a TAJ-számhoz rendelt személyes adatok (pl: név, lánykori név). Kérjük, keresse fel a legközelebbi Kormányablakot, és kérje ügyfélkapus adatainak egyeztetését az OEP nyilvántartásban szereplő adataival!
- Hogyan tudok belépni a Lakossági Portálra, ha nincs ügyfélkapum?
A Lakossági Portálra történő belépés kizárólag Ügyfélkapu-hozzáféréssel lehetséges. A regisztrációért kérjük, fáradjon be a legközelebbi Kormányablakhoz!
- Mit tartalmaznak a Nyilvános Kódtörzsek?
Az egészségügyben számos kódolt adatot használnak. Korábban az egyes kódtörzseket jelentősen eltérő formátumban, különböző ágazati szervek honlapján publikálták. Az EESZT-ben mindenki számára egységesen elérhetők a Nyilvános Kódtörzsek, azok érvényességi idejével együtt.
- Nem igazodom el a Lakossági Portál felületén. Hogyan kell használni az oldalt?
A Lakossági Portál felületének használatát segítik a súgófelületek. A honlap átláthatóságát a „?” ikon alatt található fősúgó támogatja, míg az oldalak és funkciók használatában a „Mi ez?” feliratra kattintva megjelenő súgótartalmak nyújtanak segítséget. Kérjük, használja a súgóoldalakat vagy írja be a súgó keresőmezőjébe a keresett kifejezést!
- Milyen böngészőből nyissam meg az oldalt? Mi a teendő, ha azt írja ki, hogy nem támogatott a böngésző?
A tesztelések alapján minden elterjedt böngészőből megnyitható az EESZT Lakossági Portál felülete, akkor is, ha a visszajelzés szerint nem támogatott a böngésző.
- Megadtam az e-mail címem, hogy értesítést kapjak a rendszertől. Pontosan milyen események esetén kell üzenetet kapnom?
Az EESZT egyik rendkívül hasznos funkciója az e-mail értesítés, mely eRecept, eBeutaló és betegdokumentum rendszerbe kerüléséről tájékoztatja Önt.
- Milyen adatokat érhetek el a Lakossági Portálra belépve?
A Lakossági Portál számos hasznos funkciót biztosít. Az oldalra belépve többek közt rendelkezhet róla, hogy egyes adatait mely kezelőorvosai érhetik el, nyomon követheti, hogy orvosai milyen adatait kérdezték le és mikor, megtekintheti a felírt és kiváltott eReceptjeit, eBeutalóit, ellátási eseményeit és leleteit, illetve megadhatja e-mail címét, ahova értesítést kaphat frissen érkezett eReceptjeiről és egyéb betegdokumentumairól.