miniHIS alkalmazással kapcsolatos kérdések

Az alábbiakban a miniHIS alkalmazás regisztrációja és használata során felmerülő kérdésekre olvashat válaszokat.

 

  • Asszisztensként be lehet jelentkezni a miniHIS-be, adatot feltölteni?

    IGEN. A miniHIS regisztráció biztosított szakdolgozók részére is, adatszolgáltatásra azonban kizárólag orvos felhasználók jogosultak. Szakasszisztens csak az ellátás rögzítésére képes, egészségügyi dokumentumot feltölteni nem tud. A miniHIS  használatával kapcsolatos további információk az alábbi linkre kattintva érhetők el:

    Felhasználói Kézikönyv



  • Hogyan állítsam be a Vmátrix-ot?

    A miniHIS, valamint az EESZT használatához kötelező a Vmátrix megfelelő beállítása.

     

    A Vmátrix beállításának lépései az alábbiak: 

     

    1. Jelentkezzen be az Ágazati portálra: www.portal.eeszt.gov.hu 

    2. Az e-egészségügy menüpont alatt keresse az IAM jogosultságkezelés pontot, és állítsa be az Orvos jogosultságot az adott szervezeti egységhez.

     

    Az EESZT VMATRIX kezelésről az alábbi linkre kattintva talál további információkat:

    EESZT jogosultságkezelés intézményi jogosultság adminisztrátorok részére



  • Hogyan állítsam be a miniHIS jogosultságot?

    Minden orvos jogosultsággal rendelkező felhasználó számára szükséges egy külön jogosultság beállítás, amely segítségével be tud jelentkezni az előzetes regisztrációt követően és használni tudja a miniHIS alkalmazást.

    A miniHIS jogosultság beállítással kapcsolatos részleteket a miniHIS EESZT Betegdokumentációs és Jelentési Rendszer (Felhasználói és Üzembehelyezési Útmutató) tartalmazza.



  • Miért nem tudom az adott ellátást beküldeni és lezárni?

    Az ellátás beküldésének több oka és megoldása is lehetséges. Az ellátások csak akkor zárhatók le, ha nincs semmilyen olyan gátló tényező ami befolyásolja magát a beküldést.
     

    Gátló tényezők:

    1. Nem került feltöltésre megfelelően az eRecept, eBeutaló, Szakorvosi javaslat.
    2. Nem került feltöltésre az ellátás
    3. Adatbázis probléma áll fenn

     

    Amennyiben probléma áll, fenn úgy kérjük azt hibabejelntőként megküldeni a részünkre a következő elérhetőségek egyikén:

    helpdesk@eszfk.hu

    minihis.eeszt@eszfk.hu

    A bejelentőben jelzett részletes probléma leírása mellett, kérjük, hogy csatolják az adott ellátás azonosítóját, amelyet a következő helyen kell keresni:

     



  • Nem találom a megadott gyógyszert a miniHIS gyógyszerkeresőben. Mi a teendő?

    Ebben az esetben a miniHIS rendszerben a „Forgalomban” jelölő négyzetből ki kell venni a pipát és újra rákeresni az adott termékre. Így már meg fog jelenni a súgóban.

    Az hogy egy adott termék forgalomban van vagy nincs, azt NEAK-ban határozzák meg a következők szerint:

    0 – Nincs forgalomban

    1 - Forgalomban van: A forgalomban lévő készítmények szempontjából a következőt kell figyelembe venni:

    Besorolás a következő információk alapján:

    – OWL szerint forgalomban (bejelentette OWL-ben és beküldte az első Nagyker számla másolatát)

    – P@NKA Nagykereskedői Beszerzési/raktárkészlet adatokban szerepel (az adott PUPHA érvényességhez képest 2 hónappal korábbi adat alapján)

    – P@NKA Nagykereskedői Kiszállítási adatokban szerepel (az adott PUPHA érvényességhez képest 2 hónappal korábbi adat alapján)

    – BÉVER Forgalmi adatokban szerepel (az adott PUPHA érvényességhez képest 2 hónappal korábbi adat alapján)

    – Ideiglenes ellátási hiányt jelentett a forgalmazó

    Amennyiben ezek a feltételek nem állnak fenn úgy az adott készítmény 0-Nincs forgalomban jelzővel kerül ellátásra és megjelölésre az aktuális PuPha törzsben.

     



  • Nem tudom, csak Teljes áron felírni a gyógyszert, a többi Felírási Jogcim nem választható. Miért?

    A rendszer gyógyszersúgója az aktuális NEAK (OEP) által használt – minden hónapban frissülő – PuPha gyógyszertörzset használja. A program az itt megtalálható gyógyszeradatbázisból és a termékekhez rendelt információk alapján dolgozik. A Jogcím listában csak azok az értékek aktívak, amelyek a hatályos gyógyszertörzs szerint adott terméknél választhatók. Ha Ön olyan terméket választ ki, ahol az adott jogcím esetében az adatbázisban több is választható az adott terméknél úgy a felületen a legördülő listában azok is aktívak lesznek, így több jogcím közül tud választani. Mivel vélelmezhetően Ön olyan gyógyszerterméket választott, amely az PuPha adatbázisa szerint csak Teljes áron írható fel így a Jogcím mezőben csak ez választható az adott termékhez.

    Természetesen, ha a rendszerben lévő Részletes gyógyszerkeresőt használja, akkor a találati listában a termékek ABC sorrendben szerepelnek, egy elemet lenyitva megtekinthetők az egyenértékű csoportba tartozó további gyógyszerek, napi terápiás költség alapján növekvő sorrendbe rendezve. A csoportban zöld kerettel található meg a referencia termék, és kék kerettel az adott termék, amelyről a csoportot megnyitottuk. Ezáltal lehetőség van más típusú, de ugyan olyan értékkel rendelkező terméket választani és így a Jogcím választás lehetőségét bővíteni.

     



  • Miért csak szövegesen jelenik meg az adagolás típusa?

    Jelenleg a miniHIS rendszerben az adott és aktuális NEAK (OEP) által kiadott PuPha publikus gyógyszertörzs kerül betöltésre és frissítésre minden hónapban. A Teljes áru termékek esetében az a mező, amely a szükséges mennyiségi adatokat kell, hogy tartalmazza üres, azaz nincs kitöltve. Így a program nem tud kalkulálni és számolni az esetleges több havi receptek esetében, ezért csak szövegesen lehet az ilyen típusú gyógyszer termékeket felírni.

    Amennyiben a NEAK az adott listát módosítja és a megfelelő adatartalommal és struktúrával rendelkezésünkre bocsátja, úgy igazodni fogunk mi is és lehetővé tesszük a programon belül az adagolási egységek választását.

    Így jelenleg most csak a szöveges adagolás marad mivel az adott terméke esetében az adagolás mező üres.

     



  • Pro Familia felírás

    A jelenlegi jogszabályi rendszer értelmében Pro-Familia receptet csak kézzel lehet felírni saját erre a célra kötött vényírási szerződéssel a NEAK (OEP)-al. A jövőbeni tervek szerint, ami még kiforratlan, lesz majd ilyen lehetőség, de egyelőre marad a kézzel manuálisan saját részre történő felírás. A "pro familia" receptek változatlanul papír alapon lesznek rendelhetők. A papír alapon, TAJ számmal felírt vények kiváltáskor a gyógyszertárban kerülnek be az EESZT-be, és válnak az eredetileg elektronikus úton rendelt vényekhez hasonlóan kereshetőkké.

    44/2004. (IV. 28.) ESzCsM rendelet

     



  • Mit kell tennem ha 405-ös hibaüzenet jelenik meg?

    A Probléma oka vélelmezhetően az, hogy el lett mentve a Böngészője könyvjelzője közé a miniHIS indító linkje, képernyője.

    Ebben az esetben módosítani kell azt és az alábbi linkre kattintva bejelentkezni:

    https://minihis.eeszt.gov.hu/#/bejelentkezes



  • Miért nem tudok adatot beküldeni? Hibaüzenet: „Ez az intézmény ezt az ellátás típust nem küldheti be.”
    1. Abban az esetben, ha ilyen üzenetet kap a miniHIS-ben vélelmezehetően a következő prbolémára vezethető vissza:


    Az említett üzenet akkor jelenik meg, ha olyan eseménytípust próbálnak beküldeni, amelyre az szervezeti egységük ellátási formája nem engedélyezett, vagyis az NNK (ÁNTSZ) nyilvántartásában nem megfelelő ellátási formával kerültek rögzítésre: J1 helyett 09-es vagy 19-es ellátási formával. Ekkor a szervezeti egységének ellátástípusa 09-es vagy 19-es az NNK (ÁNTSZ) engedélyező hatóságnál. Ez egy már nem használatban lévő ellátási forma. Nem szerepel a 2/2004 Eüm. törvényben, ezért az EESZT nem fogadja be. 2/2004-es törvény

    Ebben az esteben vegyék fel a kapcsolatot az engedélyező hatósággal (NNK (ÁNTSZ)) és kérjék a szervezeti egység vagy egységek ellátási formáinak javítását/módosítását.

     

    1. Másik megoldás, hogy ellenőrizni kell a Rendszerkonfigurációban az ellátás típusát
       
    2. Kettő vagy több egészségügyi szolgáltatóval rendelkező egészségügyi intézmény esetében egy böngészőn beül egymás melletti fülön nyitotta meg a különböző egészségügyi ellátóhelyeket. Ekkor ki kell lépni majd bezárni a böngészőt és csak abba az egészségügyi szolgáltatóban belépni ahová a kívánt pácienst be szeretné rögzíteni.


  • Miért nem tudom a linkről megnyitni a miniHIS-t?

    A jelenségnek több oka lehet:

     

    1. Amennyiben a https://minihis.eeszt.gov.hu/kozp-alk-keszlet/#/ oldal nem jelenik meg, hibaüzenetet ad vissza vagy villogás tapasztalható, akkor az oldal frissítése szükséges.Ezt a Ctrl+F5 billentyűkombináció vagy csak az F5 billentyű lenyomásával teheti meg, vagy kattintson a böngésző frissítés ikonjára.
       
    2.  A rendszerben éppen rendszerkarbantartás, rendszerfrissítés történik
       
    3.  Nem a megfelelő link került elmentésre a könyvjelzők közé.
       

    A miniHIS megfelelő linkje amelyen elmenthető a következő: https://minihis.eeszt.gov.hu/#/bejelentkezes

     



  • Miért nem tudok belépni a rendszerbe? Hibaüzenet: „Indító felhasználó belépése megtagadva”

    Abban az esetben ha miniHIS rendszerben a következő hibaüzenet jelenik meg:

    „Indító felhasználó belépése megtagadva (egyedi hiba azonosító: (xxxxxxx)„

    Megoldása a következő: Az adott felhasználó esetében a Vmátrixban az IAM jogosultságok között nincs sima „Orvos” szerepköre az adott szervezeti egységhez beállítva. Nem elegendő az IAM+SSO menüpontnál megadni a „MiniHIS Orvos” szerepkört. A VMatrix jog megadása után, az ellátás adatlapon az ellátást újra be kell küldeni az EESZT-be, ehhez az ellátás adatlapon meg kell nyomni a MENTÉS-gombot ezáltal az eKAT-ot újra be tudja küldeni az EESZT-be. Sikeres beküldés után az Ellátás adatok bal oldalán egy ZÖLD sáv jelenik meg. Ez után az ellátás folytatható és lezárható.



  • Van lehetőség más szolgáltató által elvégzett vizsgálati eredmények hozzárendelésére a pácienseinkhez? Ez kötelező?

    A miniHIS rendszer megjelenít a páciens esetében minden rá vonatkozó, és vele történt egészségügyi adatot, ami más szolgáltató esetében keletkezett és felkerült a TÉR-be.

    Ezt befolyásolhatja, hogy az állampolgár a Lakossági Portálon önrendelkezett-e az EESZT rendszerében adatkezeléssel kapcsolatban, illetve hogy a korábbi intézményben megfelelő módon lezárták-e az ellátási eseményét, ezáltal keletkezett-e valamilyen záró dokumentum.



  • Miért nem tudom kinyomtatni a receptet?

    A nyomtatási dokumentumablak megjelenik, mégsem tudok továbblépni.

    1. ellenőrizze, hogy valóban felkerült-e az EESZT-be a recept
    2. ellenőrizze, hogy megfelelően van-e csatlakoztatva a nyomtató!
    3. ellenőrizze, hány jegyű BNO kód szerepel a recepten!

     

    Amennyiben a recept adatlapon 3 értékű BNO kódot választott ki a papír alapú recept elkészítésekor, úgy a recept nyomtatása nem lehetséges. Nyomtatáshoz válasszon 5 jegyű BNO kódot a receptadatlapon.

     



  • Hogyan tudok keresni az ellátások között?

    A miniHIS nyitólapon a gyorskereső funkcióval lehet keresni korábbi ellátásokra.

    Ellátott nevére keresve a sor elején található lenyíló ikonnal érhetők el a korábbi ellátások időben visszafelé. Kiválasztva a szükségeset, az ambuláns lap előhívható és nyomtatható.

     



  • Ambuláns lap nyomtatása

    Az ellátás befejezésekor a rendszer generálja az ambuláns lapot és beküldi az EESZT-be. A sikeres feldolgozás után egy új böngésző lapon jelenik meg a nyomtatandó felület, innen lehet az ambuláns lapot kinyomtatni.

     

    Figyelem!

    Nem minden egészségügyi szolgáltatónak kell ún. Záró dokumentumot beküldeni a EESZT-be.  Azon szolgáltatók listája, akiknek dokumentum küldési kötelezettsége is van a 39/2016. (XII. 21.) EMMI rendelet az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térrel kapcsolatos részletes szabályokról c. törvény tartalmazza

     

    Korábbi Ambuláns lapot kétféleképpen lehet megkeresni és kinyomtatni a rendszerben.

     



  • Az ellátás során hogyan tudom ellenőrizni, hogy a páciens adata felkerült-e az EESZT-be?

    A páciens eseménykatalógusát a Naplózási események között (EESZT-be küldés eredménye oszlopban), valamint a Páciens Ellátás történetben találja meg. Ugyan akkor a korábbi leírtaknak megfelelően a színkódok mutatják a felküldés státuszát.

     



  • Lehet visszamenőleg ellátási eseményt felküldeni a TÉR-be?

    IGEN. Ahogy az ellátás, úgy annak rögzítése is valós időben kell, hogy történjen, korábbi időpont megadása lehetséges a visszadátumozás lehetőségével. Részlet információt ezzel kapcsolatban a felhasználói dokumentáció tartalmaz.



  • Van lehetőség már elvégzett, saját vizsgálati leletek feltöltésére?

    IGEN. A miniHIS medikai rendszer részét képezi egy adott ellátáshoz történő dokumentum vagy dokumentumok csatolás lehetőség is. Részletes információt ezzel kapcsolatban a felhasználói leírás tartalmaz.

     



  • Mit jelentenek a Páciens neve mellett szereplő alsó sarokban megjelenő színkódok?

    Zöld lámpa

    TAJ érvényes, jogosultság rendezett.
     

    Piros lámpa

    TAJ érvényes jogosultság rendezetlen. A szolgáltató nyilatkoztatja az érintett személyt, hogy jogosultságának rendezése érdekében megkeresi az illetékes járási hivatal egészségbiztosítási szervét. Az ellenőrzés eredménye – az Ebtv. végrehajtásáról szóló 217/1997. (XII. 1.) Korm. rendelet 12/B § (8) bekezdése alapján – az érvényes TAJ számmal rendelkező esetén a szolgáltatás biztosításának kötelezettségét nem érinti.


    Kék lámpa

    TAJ érvénytelen, az érintett személy az EGT területén biztosított, az orvosilag szükséges ellátást a külföldi biztosító által kiállított Európai Egészségbiztosítási Kártyával veheti igénybe.


    Barna lámpa

    TAJ érvénytelen, jogosultság rendezetlen, az érintett személy az egészségügyi szolgáltatásokat csak térítés ellenében veheti igénybe.


    Sárga lámpa

    TAJ érvényes, önkéntes megállapodás alapján, teljes körű ellátásra jogosult személy, ide nem értve, a transzplantációs ellátásokat, a külföldi gyógykezelést. A térítésmentesen igénybe vehető fogászati ellátások közül kizárólag a sürgősségi fogászati ellátásra jogosult.

     



  • Migrálhatóak az adatok korábbi rendszerekből pl.: ORKA?

    IGEN A miniHIS rendszerbe az adatrögzítés alap esetben manuálisan (kézzel) történik. Korábbi adatok beemelésére, migrálására jelenleg csak a NEAK felé történő ún. B300-as jelentés .txt állományával van  lehetőség főként háziorvosi tevékenység végzése során.

     



  • Milyen feltételek szükségesek az adatszolgáltatás megkezdéséhez?
    • Sikeres miniHIS regisztráció (a regisztrációs folyamat részleteiről a következő oldalon tájékozódhat: https://e-egeszsegugy.gov.hu/hu/minihis )
    • Azonosításra alkalmas eszköz: eSzemélyi vagy mobilToken
       

    eSzemélyi igazolvány és olvasó 

    EESZT mobilToken

     



  • Hogyan tudom kiválasztani a bejelentkezéskor a szervezeti egységet?

    A miniHIS alkalmazásba történő bejelentkezést követően (akár eSZIG akár EESZT mobilToken) a szervezeti egység súgóba kezdje el begépelni az első 3 karaktert. Ekkor egy legördülő listát kínál fel a rendszer, amiből már kiválasztható az adott szervezeti egység. Ha a találat nem hoz megfelelő eredményt, akkor további karakterek begépelés szükséges. A mező nem csak szabadszöveges kereséskor hoz eredmény, hanem 9 jegyű NNK (ÁNTSZ) azonosítóra is.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     



  • Nem találom a szervezeti egységet a súgóban. Mi a teendő?

    A szervezeti egység súgóban lévő karakterek eltérőek lehetnek. Pl. Dr. esetében érdemes megpróbálni a Dr-t pont nélkül. Figyelni kell a szóközökre, a pontokra, kötőjelekre. Az adott mező nem csak szabadszöveges keresésre ad eredményt, hanem NNK (ÁNTSZ) 6 jegyű azonosítójának begépelése esetén is eredményt hoz.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     



  • Az időpontra érkező betegeket előre fel lehet venni a rendszerbe?

    IGEN. Ebben az esetben az ellátott felvétele esetén a Mentés gombra kell kattintani. Az adott, előre felvett páciens esetében pedig alkalmazza a szűrő mezőt a kereséshez és az ellátás folytatására kattintva kezdje meg az ellátást.

     



  • Milyen lépéseket kell elvégeznem a miniHIS üzembe helyezése során?

    A felhasználó a regisztrációs folyamat során az alábbi lépések elvégzésre köteles:

     

    • felhasználási feltételek elfogadása
    • Közfinanszírozott Intézmény esetén NEAK (OEP) 4 jegyű azonosítója
    • Magánszolgáltató Intézmény esetén NNK (ÁNTSZ) 6 jegyű azonosítója
    • Közfinanszírozott Szolgáltató esetén NEAK (OEP) 9 jegyű kódja
    • Magánszolgáltató esetén NNK (ÁNTSZ) 9 jegyű kódja
    • eBeutaló írásához kapcsolódó beállítások
    • eRecept írásához szükséges beállítások
    • Orvos szerepkör és adatok beállítása
    • OJOTE (TAJ) konfigurációs beállítások
    • Háziorvosok esetében NEAK jelentés beállítás


  • Kell-e telepíteni a gépemre valamilyen programot ahhoz, hogy használhassam a miniHIS-t?

    NEM, a miniHIS egy webes alkalmazás, amely internet böngészőből elérhető.

    A Program tényleges használatához ugyan akkor szükséges egy eSzemélyi Igazolvány Kliens és egy kártyaolvasó szoftver telepítése a kártyaolvasó típusától függően.

     

    eSzemélyi kliens és kártyaolvasókkal kapcsolatban részletes tájékoztatást a következő linken talál: Kártyaolvasók



  • Milyen egyéb kiegészítő funkciókkal rendelkezik a miniHIS?
    • A miniHIS medikai alkalmazás funkciói közé tartoznak többek között:
    • Telemedicina szolgáltatás
    • Ügyeleti Alap ellátás
    • Rapid Antigén Teszt (RAT) kitöltés
    • Várandóság rizikófelmérő adatlap
    • Vezetői engedély és Tartósan Beteg Igazolás kitöltés és továbbítás a társhatóság felé (Belügyminisztérium, Magyar Állam Kincstár)


  • Milyen EESZT jelentési kötelezettséget teljesít a miniHIS?

    A miniHIS a jelenlegi formájában Alap (Háziorvos, Házigyermekorvos, Vegyes körzet, Praxisközösség) és Járóbeteg-szakellátás (Köz- és Magánszolgáltatók) események, ambulánslap és eBeutalók és eReceptek beküldésére alkalmas rendszer.
     



  • Újdonságokról, új funkciókról hogyan kaphatok értesítést?

    Minden miniHIS-el kapcsolatos új információról és új fejlesztésről az EESZT hivatalos csatornáján értesülhet, melynek elérhetősége: https://e-egeszsegugy.gov.hu/minihis



  • Miért nem jelenik meg a nyomtatandó dokumentum nyomtatás előtt?

    Abban az esetben, ha Ambuláns lap, Felírási igazolás, vagy Vény nyomtatása esetében nem jelenik meg új ablakban a nyomtatandó dokumentum, úgy:

    1. vizsgálja meg, hogy a gépén nincsen-e valamilyen reklámblokkoló alkalmazás pl. AdBlocker telepítve. Amennyiben igen, magában az alkalmazásban kell engedélyezni az oldalon esetlegesen a felfüggesztés funkciót alkalmazva

     

    1. ellenőrizze, hogy az alkalmazott böngészőben engedélyezve van-e a Felugró ablakok funkció Amennyiben a felugró ablak le van tiltva, úgy azt engedélyezni kell, böngészőtől függően különböző lépésekkel:

     

    Microsoft Internet Explorer

    • Indítsa el az Internet Explorer alkalmazást.
    • Az ablak jobb felső sarkában kattintson a Beállítások ikonra, majd válassza az Internetbeállítások lehetőséget.
    • Az Adatvédelem lapon, az Előugró ablakok blokkolása területen válassza az Előugró ablakok blokkolásának bekapcsolása lehetőséget.
    • Kattintson a Beállítások elemre a blokkolási beállítások konfigurálásához.
    • Az Előugró ablakok blokkolási beállításai ablakban, a Blokkolási szint, területen válassza ki a megfelelő beállítást a legördülő listából, majd kattintson a Bezárás elemre.
    • Kattintson az Alkalmaz, majd az OK gombra.


     

    Mozilla Firefox

    • Indítsa el a Firefoxot.
    • A jobb felső sarokban kattintson a Menü megnyitása ikonra, majd a Beállítások lehetőségre.
    • A Beállítások ablakban, a Tartalom lapon válassza az Előugró ablakok blokkolása lehetőséget.
    • Google Chrome
    • Indítsa el a Google Chrome böngészőt.
    • A jobb felső sarokban kattintson A Google Chrome személyre szabása és beállításai ikonra, majd kattintson a Beállítások menüpontra.
    • A Beállítások ablakban kattintson a Speciális beállítások megjelenítése lehetőségre.
    • Az Adatvédelem területen kattintson a Tartalom beállításai lehetőségre.
    • A Tartalom beállításai ablakban görgessen le az Előugró ablakok elemig, és válassza a Semmilyen webhelyen ne jelenjen meg előugró ablak (javasolt) lehetőséget.
    • Kattintson a Befejezés gombra.

       

    Safari Mac Számítógépen

    • Indítsa el a Safari böngészőt a Mac számítógépen.
    • A menüsávon kattintson a Safari, majd a Beállítások lehetőségre.
    • A Biztonság lapon, a Webes tartalom mellett ellenőrizze, hogy be van-e jelölve az Előugró ablakok blokkolása elem.

       

    ÚJ Microsoft Edge

    • Az új Microsoft Edge-ben válassza a Beállítások és egyéb lehetőségek > Beállítások  > Webhely engedélyei elemet.
    • Válassza az Előugró elemek és átirányítások lehetőséget.
    • Állítsa a Letiltás váltógombot Be értékre.

       

    Régi Microsoft Edge

    • A régi típusú Microsoft Edge-ben válassza a Beállítások és egyéb lehetőségek> Beállítások > Adatvédelem és biztonság elemet
    • Majd a legördülő listában a Biztonság résznél válassza az Előugró ablakok blokkolása lehetőséget, és a csúszkát tolja Balra.


  • Mit jelentenek a bal felső sarokban megjelenő színkódok?

     

    Az ellátási események feltöltésének állapotát különböző színkódokkal jelöli a rendszer:

    • Zöld                        Sikeresen beküldve az EESZT-be
    • Narancssárga         Beküldésre vár - még nem lett beküldve EESZT-be
    • Piros                       Sikertelen beküldés


  • Használhatom a miniHIS alkalmazást okostelefonon vagy tableten?

    NEM, a miniHIS jelenleg kizárólag számítógépes böngészővel használható.



  • Azonosításra alkalmas eszköz: eSzemélyi vagy mobilToken

    eSzemélyi igazolvány és olvasó
     

    • eSzemélyi olvasó készülék és a hozzá szükséges számítógépes munkaállomásra telepített kliens és meghajtó program:
       

    https://www.kartyaolvaso.hu/termektamogatas,

    https://eszemelyi.hu/kartyaolvaso/kartyaolvaso_alkalmazas

     

    Az EESZT mobilToken
     


     



  • Az EESZT mobilToken kiváltja az eSzemélyi olvasót?

    IGEN, a mobiltokennel is be tud lépni a miniHIS-be, akkor is, ha nincs Önnél a személyi igazolványa vagy az eSzemélyi olvasó készüléke. Feltétele, hogy az adott mobileszközön le legyen töltve az EESZT mobilToken Applikáció és a szükséges regisztráció megtörténjen az EESZT Ágazati Portálon. Részletes információt ezzel kapcsolatban a következő linken talál:

    https://portal.eeszt.gov.hu/hu/belepes-az-eeszt-be



  • Teljesíti a NEAK felé történő adatszolgáltatást a MiniHIS?

    IGEN. A miniHIS jelenleg csak a Háziorvosok számára alkalmas a NEAK felé történő jelentéstételi kötelezettség teljesítésére!



  • Ki regisztrálható a miniHIS-be?

    Csak érvényes OTH (ÁNTSZ) működési engedéllyel rendelkező egészségügyi szolgáltató orvosa. 



  • A miniHIS használatához szükséges előzetesen jogosultságot beállítani?

    IGEN. Akkor tudja megkezdeni a felhasználó a regisztrációt a miniHIS-be, ha korábban a jogosultságkezelő adminisztrátor, ún. “miniHIS felhasználóként” rögzítette őt az EESZT azonosítási és jogosultságkezelési nyilvántartásában az EESZT Ágazati Portálján.



  • Melyek a használatbavétel műszaki feltételei?
    • Megfelelő számítástechnikai eszközpark: asztali számítógép, laptop, nyomtató, billentyűzet, egér.
       
    • Megfelelő hálózati sávszélesség: szélessávú internetkapcsolat (jelenleg a telekommunikációs piacon megtalálható és megvásárolható bármilyen internetkapcsolat megfelelő).
       
    • Támogatott Internetböngésző: FireFox, Google Chrome vagy Internet Explorer


  • Milyen számítástechnikai eszköz kell a miniHIS használatához?

    Asztali vagy hordozható számítógép, hozzá kapcsolódó perifériák (billentyűzet, egér), nyomtató és működő internetkapcsolat.



  • Lehet-e a programmal számlát készíteni? Rendelkezik-e minősítéssel?

    NEM. A miniHIS jelenlegi alkalmazása nem rendelkezik számlázási funkcióval és minősítéssel sem.



  • Hogyan tudom beállítani a NEAK vény méretét a nyomtatáshoz?

    Minden esetben az operációs rendszer nyomtatási beállításaiban kell a megfelelő méretet beállítani. Ez operációs rendszerenként eltérő lehet.

     

    Nyomtatás Windows 10-ből:  

    Start/ Nyomtató és Szkennerek/Nyomtató választás/Kezelés /Nyomtatási beállítások). Adott nyomtató esetében, (1) Méret választás: Felhasználói változat választása az ott megadott alapértelmezett értékek módosítása (szélesség és hosszúság) megadása, mentés.

    Szélesség: 121.92 mm

    Hosszúság: 210 mm

    A beállítás után a felhasználó által beállított méret a NEAK vény formátumhoz fog igazodni.

     

    Nyomtatás Google Chrome-ból:

    (1) Felső lebegő menüben a NYOMTATÁS ikon választása

     

     

    Megjelenő felületen (2) további beállítások választása, alatta lenyíló funkciók közül (3) az operációs rendszer nyomtatási szolgáltatásainak választása.

    A számítógép megjeleníti a Nyomtatás funkciót, amelyben a megfelelő nyomtató kiválasztható, szükség szerint a nyomtatás paraméterei, NEAK vény nyomtatáshoz szükséges beállítások megadhatók.

    (4) Nyomtató választás, további beállítások, (5) Méret választás. (Ha a Felhasználói méret nincs beállítva a nyomtatóhoz, adatai itt is szerkeszthetők (lásd előző fejezet) majd OK, és (6) Nyomtatás.

     

    Nyomtatás Microsoft Edge böngészőből

    Felső menüsávban Nyomtatás (1) ikon választása. Megjelenő felületen a nyomtató kiválasztása (2), további beállítások (3) választása, nyomtatás méretének, tálcának beállítása, majd nyomtatás.

     

    Nyomtatás Internet Explorer, FireFox böngészőből

    Nyomtatás ikon választása (1) megjelenő felugró ablakban a nyomtató kiválasztása (2).

    A nyomtató választása után be kell állítani (ha korábban nem volt) a NEAK vény méreteihez illeszkedő egyedi méretet: Méret (3) választás szélesség és hosszúság megadása (4):

    Szélesség: 121.92 mm

    Hosszúság: 210 mm

    OK > mentés.

    A méret beállítás után nyomtatható a Felírási igazolás.

     



  • eRecept nyomtatás Internet Explorer, FireFox böngészőből

    Nyomtatás ikon választása (1) megjelenő felugró ablakban a nyomtató kiválasztása (2).

    A nyomtató választása után be kell állítani (ha korábban nem volt) a NEAK vény méreteihez illeszkedő egyedi méretet: Méret (3) választás szélesség és hosszúság megadása (4):

    Szélesség: 121.92 mm

    Hosszúság: 210 mm

    OK > mentés.

    A méret beállítás után nyomtatható a Felírási igazolás.



  • Mit kell tennem, ha megjelenik a miniHIS új verziója?

    Amennyiben az előző bejelentkezést követően a rendszerben verziófrissítés történt, akkor a belépést követően megjelenő felugró képernyőn nyomja meg a ”Felület Frissítés” gombot. Ennek hatására az alkalmazás automatikusan frissül a háttérben, egyéb teendője nincsen.



  • eRecept nyomtatás Microsoft Edge böngészőből

    Felső menüsávban Nyomtatás (1) ikon választása. Megjelenő felületen a nyomtató kiválasztása (2), további beállítások (3) választása, nyomtatás méretének, tálcának beállítása, majd nyomtatás.



  • eRecept nyomtatás Google Chrome-ból

    (1) Felső lebegő menüben a NYOMTATÁS ikon választása

     

    Megjelenő felületen (2) további beállítások választása, alatta lenyíló funkciók közül (3) az operációs rendszer nyomtatási szolgáltatásainak választása.

     

    A számítógép megjeleníti a Nyomtatás funkciót, amelyben a megfelelő nyomtató kiválasztható, szükség szerint a nyomtatás paraméterei, NEAK vény nyomtatáshoz szükséges beállítások megadhatók.

    (4) Nyomtató választás, további beállítások, (5) Méret választás. (Ha a Felhasználói méret nincs beállítva a nyomtatóhoz, adatai itt is szerkeszthetők (lásd előző fejezet) majd OK, és (6) Nyomtatás.



  • eRecept nyomtatás Windows 10-ből:

    Start/ Nyomtató és Szkennerek/Nyomtató választás/Kezelés /Nyomtatási beállítások). Adott nyomtató esetében, (1) Méret választás: Felhasználói változat választása az ott megadott alapértelmezett értékek módosítása (szélesség és hosszúság) megadása, mentés.

    Szélesség: 121.92 mm

    Hosszúság: 210 mm

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    A beállítás után a felhasználó által beállított méret a NEAK vény formátumhoz fog igazodni.



  • Hogyan tudok nyomtatni a miniHIS-ből?

    Az elkészített Felírási igazolás, Papírvény, Ambuláns lap nyomtatható a rendszerből. A sikeresen beküldött elemek az eRecept űrlapról, illetve az Ellátás adatok/EHR/Ambuláns lap űrlapról nyomtathatók utólag is.

    Nyomtani a miniHIS rendszerből a Felírási igazolás műveletet választva lehet. A program a böngészőben egy új ablakban megnyitja a generált állományt (ha nem, akkor az Ad blocker /reklám blokkoló/ alkalmazások korlátozásait fel kell oldani.)

     

     



  • Hogyan tudok keresni az ambuláns naplóban?

    Az ambuláns naplóban kereshetők a korábbi ellátások. Az ambuláns naplóban megnyitva az ellátást a korábban előállított ambuláns lap újra kinyomtathatók, amennyiben megtörtént a páciens kiválasztása.



  • Nem tudok 1940 előtt született pácienst felvenni, mert a születési idő mező nem szerkeszthető. Mi a teendő?

    Az 1940 előtt született páciensek felvétele során a Ctrl – (Control és Mínusz) billentyűzet kombináció megnyomásával, az ablak méretének csökkentését követően kézzel vihető be a kívánt dátum.



  • Fekvőbeteg ellátás hogyan rögzíthető?

    A miniHIS nem alkalmas a fekvőbeteg-ellátással kapcsolatos adatszolgáltatásra. A rendszer Járóbeteg és Háziorvosi ellátási eseményeket rögzít és továbbít az EESZT felé. 



  • Hol tudok eSzemélyi olvasót vásárolni?

    A Belügyminisztérium által műszakilag és alkalmazhatóság szempontjából bevizsgált kártyaolvasókról az alábbi linkre kattintva talál bővebb információkat: eSzemélyi kártyaolvasó beszerzése.