Az EESZT használata egészségügyi ellátóknak

Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) egy olyan integrációs platform, ami a nap 24 órájában rendelkezésre áll. Központi szolgáltatásai bárhonnan és bármikor elérhetőek az egészségügyi ellátók és szolgáltatók saját információs rendszerein keresztül.

A rendszerben minden páciens egészségügyi adatai egy központi adatbázisba kerülnek, amit a helyi kórházi-, háziorvosi vagy patikai rendszereken keresztül kérhetnek le  a megfelelő jogosultság birtokában az egészségügyi szereplők.

Az EESZT központi szolgáltatásai gyorsabbá és átláthatóbbá teszik az egészségügyi folyamatokat. A rendszer hatékony és azonnali adatcserét tesz lehetővé, melynek fontosabb céljai a betegadatok és dokumentációk cseréjének megvalósítása, illetve egymás erőforrásainak (CT, MR, labor, egyéb diagnosztikák) használata. Az adatcserék lehetővé teszik a beteg előzményadatainak, kórtörténetének alaposabb megismerését, hiszen más szolgáltatóknál keletkezett dokumentumok is elérhetővé válnak.

Az EESZT a legmagasabb fokú adat- és kibervédelemmel biztosítja az egészségügyi ágazaton belüli hatékony kommunikációt. A rendszer kb. 100 000 egészségügyi szakember egyidejű kiszolgálására van méretezve, így az összes felhasználó 40 %-át képes egy időben kiszolgálni.

Intézményi csatlakozás

           

eSzemélyi igazolvány használata

 

Csatlakozó szolgáltatók számára szükséges tájékoztatók

(tokenigénylés, intézményi felhasználó, nem egészségügyi felhasználói fiók)

 

Token igénylés:

  • tokenigénylés szabályai, amely az igénylésre jogosultak körét és a benyújtás lépéseit tartalmazza.
  • tokenigénylőlap, amely kitöltése és elektronikus megküldése szükséges.

 

Intézményi felhasználó:

  • intézmény felhasználói fiók létrehozásának szabályai, amely az igénylésre jogosultak körét és a benyújtás lépéseit tartalmazza.
  • intézmény felhasználófiók igénylőlap, amely kitöltése és elektronikus megküldése szükséges.

 

Nem egészségügyi dolgozó felhasználói fiók:

  • nem egészségügyi dolgozó felhasználó fiók létrehozásának szabályai, amely az igénylésre jogosultak körét és a benyújtás lépéseit tartalmazza.
  • nem egészségügyi dolgozó felhasználó fiók igénylőlap, amely kitöltése és elektronikus megküldése szükséges.

 

Természetesen azon szolgáltatóknak, akik korábban részben vagy egészében el tudták végezni a fenti feladatokat, már csak a további igényléseiknél kell alkalmazni az itt elérhető szabályozásokat.

A kitöltött igénylőlapokat az alábbi címre kell elküldeni:

Állami Egészségügyi Ellátó Központ, 1525 Budapest 114 Pf. 32.