Szakregiszter és keresztreferenciatár

A szakregiszter alrendszer elsődleges célja, hogy különböző egészségügyi szakmai adatokat gyűjtsön egészségpolitikai döntés-előkészítés, vagy tudományos feldolgozás okán. Lehetőséget ad az összeszedett anonim adatok egységes keretrendszerben történő kezelésére és feldolgozására, illetve az eredmény eljuttatására az érintettek számára.

Regisztereket ma is használnak az egészségügyben, amelyek mind más-más technológiai alapon működnek. Az új keretrendszer egységességén azt értjük, hogy az egészségügyi szakmától, a gyűjtött adatok fajtájától és mennyiségétől, valamint a kért feldolgozások algoritmusaitól függetlenül ugyanazzal az eszközzel képesek legyünk megvalósítani a regisztergazdák által elképzelt eredményt.
 
Az egészségügyben dolgozó adatközlők (orvosok, asszisztensek, adminisztrátorok) azok, akik részére egy regiszter elrendelésekor előírják (kötelező vagy önkéntes jelleggel) a kért adatok kitöltését az adott regiszter tartalmi és formai követelményeinek megfelelő feltételekkel. Az adatközlők természetesen szintén hozzáférhetnek az adatokhoz és az elemzések végeredményeihez az elrendelésben meghatározott feltételekkel.
 
A modul működése négy lépésben történik:
  1. Regiszterek kialakítása, publikálása, visszavonása
  2. Regiszterek kitöltése
  3. Adatok anonimizálása (keresztreferenciatár)
  4. Eredmények számolása és publikálása
 
A szakregiszter modul kitöltése elsősorban az egészségügyi információs rendszerekben (kórházi, szakrendelői, háziorvosi, fogorvosi) történik, de minden regiszternek rendelkezésre áll az ágazati portálon megvalósított adatbeviteli képernyő is.