2021. november 1-jétől pedig lehetőség nyílik
- a gyógyászati segédeszközök,
- oxigén gáz + tartozékainak, illetve
- bizonyos szolgáltatások (javítás, kölcsönzés)
elektronikus rendelésére és kiváltására.
Azon forgalmazóknak, akik 2021. november 1. után kötnek ártámogatási szerződést, EESZT csatlakozási kötelezettségüket a szerződéskötést követően kell teljesíteniük. Ez alól kivételt képeznek az optikai segédeszközöket, valamint a fogtechnikai eszközöket forgalmazók. Ezen termékek rendelése továbbra is papír vényen történik.
Ártámogatási szerződéssel nem rendelkező szolgáltató nem fogja elérni az EESZT szolgáltatásokat.
A gyógyászati segédeszköz forgalmazók EESZT csatlakozási segédlete innen tölthető le.
Az EESZT-hez történő csatlakozás 2 fázisban történik:
- Adminisztratív csatlakozás 2021. szeptember 1-ig:
- regisztráció az eKapu felületen
- egyedi azonosító megadás működési engedély első oldalán szereplő 6 jegyű NNK azonosító
- saját e- mail cím megadása, melyre a rendszer aktiváló linket küld
- jelszó megadása
- csatlakozási nyilatkozat kitöltése, és beküldése az EESZT-nek
- További információ: https://e-egeszsegugy.gov.hu/ekapu
- Műszaki csatlakozás 2021.november 1-ig:
- eSzemélyi kártyaolvasó alkalmazás és driver letöltése és telepítése
- EESZT Ágazati portálon történő aktiválási folyamat megkezdése
- tanúsítvány letöltése
- bővebb információ : https://e-egeszsegugy.gov.hu/ekapu
Az elektronikusan rendelt vények kiszolgálása érdekében, minden érintett forgalmazónak, EESZT engedéllyel rendelkező informatikai rendszert kell használnia, hogy a módosított jogszabályoknak megfelelően, elektronikusan rendelt GYSE-k kiváltását 2021. november 1-jétől biztosítani tudják. Azoknak a forgalmazóknak, akik nem rendelkeznek ennek megfelelő kiadói szoftverrel, lehetőségük lesz egy ingyenes webfelülethez csatlakozni, ami a NEAK felé történő elszámolást nem támogatja, de biztosítja majd az EESZT oldali funkciókat (vények lekérdezése és adminisztrációja), hogy a forgalmazók a törvényben előírt adatszolgáltatási kötelezettségüknek eleget tudjanak tenni. A használt rendszerrel kapcsolatos további információért, kérjük, vegyék fel a kapcsolatot rendszerszállítójukkal!
Az átmeneti időszak kezelése 2021.november 1- ig:
az EESZT eRecept moduljában a vényírási szabályoknak megfelelően, jelenleg kizárólag a NEAK által engedélyezett gyógyászati segédeszközök elektronikus vényfelírására van lehetőség. Az egyéb, társadalombiztosítási támogatással rendelkező GYSE-k továbbra is csak papír alapon rendelhetők. Az orvos a gyógyászati segédeszköz felírása során, minden esetben tájékoztatja a páciensét a vénykiváltási lehetőségekről, az alábbiak szerint:
|
Amennyiben további kérdése merülne fel, kollégáink az alábbi elérhetőségeken készséggel állnak rendelkezésére:
Email: egyse.eeszt@eszfk.hu
Telefon: +36 1 920 1050