eSzig

Az e-Személyi igazolvány használata

Az EESZT szolgáltatásainak használata komoly biztonsági előírások mentén valósulhat meg, amit a rendszer legmagasabb szintű biztonsági fokozata előír minden felhasználó esetében. A belépéshez használható e-Személyi igazolvány mind a beteg azonosítására, mind a rendszert használó orvosok, egészségügyi dolgozók és gyógyszerészek számára biztonságos azonosítási lehetőséget biztosít.

Az EESZT használatához olyan azonosítási megoldás szükséges, amely már alkalmazott és a megfelelő biztonsági szintet is biztosítja, valamint sem a fejlesztésben, sem a felhasználók számára nem jelent költséget. Ez az azonosítási megoldás az e-Személyi igazolvány, azaz a tároló elemet tartalmazó személyazonosító okmány.

Az e-Személyi igazolvány igénylése és az e-személyi olvasók beszerzése

Az e-Személyi kiváltása elengedhetetlen a kórházi és járóbeteg szakellátó intézményekben dolgozó orvosoknak, háziorvosi rendelőkben és patikákban dolgozó egészségügyi alkalmazottaknak az EESZT-be történő belépéshez! Amennyiben még nem indították el az igénylési folyamatot, haladéktalanul keressék fel az Önökhöz legközelebb eső kormányablakot, és igényeljenek e-Személyi igazolványt. Az EESZT-ben történő azonosításhoz nincs szükség sem az elektronikus aláírás sem az ujjlenyomat funkciókra.

A kormányablakok nyitvatartásáról ITT talál bővebb információkat.

Figyelem!

Az e-Személyi olvasók pótigénylése lezárult. 

Azok a csatlakozásra kötelezett szolgáltatók, akik nem rendelkeznek egyetlen e-Személyi olvasó készülékkel sem, az alábbi e-mail címen jelezhetik igényüket:

csatlakozas.eeszt@aeek.hu

A sablonlevél végén mindenképpen adják meg nevüket, telefonos elérhetőségüket, e-mailcímüket és a nyilvántartó hatóság szerinti azonosítójukat (OTH/OGYEI)!

 

Kérjük, gondoskodjanak róla, hogy az Intézményükben minden EESZT-használatra jogosult egészségügyi alkalmazott rendelkezzen e-Személyi igazolvánnyal, és minden betegadatot kezelő munkaállomáshoz kapcsolódjon e-Személyi olvasó!

Jelentse be az eSzig Kártyaolvasók meghibásodását

Amennyiben az ÁEEK által térítésmentesen biztosított eSzig Kártyaolvasó készülék meghibásodik, azt az erre kialakított webfelületen lehet bejelenteni a https://tshuservicedesk.service-now.com/aeek vagy https://tshuservicedesk.service-now.com/ess oldalon, amit az alábbi gombra kattintva érhet el.

Bejelentést követően a hibás kártyaolvasót minden tartozékával együtt kérjük átadni a futárnak. A csomagnak tartalmaznia kell a kártyaolvasót, a kompatibilis tartót és az USB kábelt.  

A hiba gyorsabb és könnyebb behatárolása érdekében, kérjük, hogy a csomaghoz mellékelt levélben írják le a készüléknél tapasztalt hibajelenségeket. 

 

 

A hibabejelentő felület használatáshoz ITT találja meg a felhasználói kézikönyvet.

Az e-Személyi igazolvány aktiválása

Az e-Személyi igazolvány funkciói közül az EESZT használatához az Elektronikus azonosítás funkció szükséges. Amennyiben az e-Személyi igazolványa rendelkezik Elektronikus aláírás funkcióval is, az az EESZT használatához szükséges Elektronikus azonosítás funkció működését nem befolyásolja, az EESZT használatához nem szükséges.

Az Elektronikus azonosítás funkció más azonosítási rendszernél magasabb hatásfokkal és biztonsági szinten biztosítja az elektronikus kormányzati és e-közigazgatási rendszerek igénybe vételéhez szükséges elektronikus azonosítás/hitelesítés funkciókat. Az azonosítási funkció lehetővé teszi, hogy távolról hálózati szolgáltatások felhasználásával kapcsolódjon közigazgatási rendszerekhez, elektronikusan azonosítsa magát, és intézze ügyeit.

Az e-Személyi aktiválása elengedhetetlen a használatához! 

Az e-Személyi igazolványt az Elektronikus azonosítás funkció használatához aktiválni szükséges. Az aktiválás két módon lehetséges:

• Bármely okmányirodában vagy kormányablakban személyesen az ügyintéző segítségével aktiválhatja.

• Megfelelő kártyaolvasó eszközzel, az e-Személyi Kliens letöltését és telepítését követően bármikor aktiválhatja okmányát.

Az e-Személyi aktiválása az okmány átvételekor kapott Személyazonosító igazolvány kód kártyán található aktiváló PIN kód felhasználásával lehetséges. Az aktiválás során az okmány kezdeti 5 számból álló aktiváló PIN kódját szükséges az e-Személyi igazolvány használatakor használatos 6 számjegyből álló PIN kódra módosítani.

A személyazonosító igazolványhoz tartozó PIN kód aktiválása nincs határidőhöz kötve, az okmány érvényességi idején belül az aktiváló PIN kód birtokában bármikor elvégezhető.

Az eSzemélyi igazolványhoz kapcsolódó kódokról bővebben ITT olvashat >>

FIGYELEM!

e-Személyi Kliens használata

Az e-Személyi Kliens telepítése és használata szükséges ahhoz, hogy az e-Személyi igazolvány használható legyen, mint autentikációs eszköz.

Az e-Személyi Kliens és telepítésének módja 2017.október 2-án megváltozott, erről tájékoztatást az eszemelyi.hu oldalon található.

Az e-Személyi Kliens új módosításaival és az emiatt szükséges programfrissítéssel kapcsolatban ITT talál leírást >>>